Napirenden a 3-as metró akadálymentesítése és a Lánchíd felújítása
2018.04.21. 09:08
A Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett előterjesztés elfogadásával a testület dönthet "az esélyegyenlőség megteremtése, a mozgásukban korlátozottak helyzetének további javítása érdekében" az állomások felújításával egyidejűleg a rekonstrukciós projekt korábbi műszaki tartalmában nem szereplő öt állomás – Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák – speciális akadálymentesítéséről.
A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végezhetik majd el, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségével (MEOSZ) kötendő megállapodás szerint legkésőbb 2020. szeptember végéig.
Tehát a rekonstrukciós projekt jelenlegi kiviteli szintű tervei 12 állomás akadálymentesítését tartalmazzák, és ezen felül a főváros további hat állomás – Dózsa György út, Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed, Klinikák – akadálymentesítését vállalja a projekten kívül, de azzal párhuzamosan. Az Ecseri út és a Pöttyös utca metróállomás esetében ideiglenesen korlátlifteket építhetnek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
A Fővárosi Közgyűlés emellett jóváhagyhatja és megkötheti a Lánchíd és a 2-es villamos alagútjának rekonstrukciójára vonatkozó megvalósítási megállapodás módosítását, amely szerint szeptemberben kezdődhetnek meg a felújítási munkálatok, és várhatóan 2021. június végére fejeződhetnek be.
Az előterjesztés szerint a Lánchíd felújítása tartalmazza a közúti pályalemez és a járdakonzolok teljes elbontását és újjáépítését, valamint a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét. Továbbá
- a gyalogoskorlátok műemléki felújítását,
- a kőfelületek javítását és felülettisztítását,
- a köz- és díszvilágítás korszerűsítését,
- a Duna-meder szükség szerinti rendezését,
- a hídfőkben lévő gyalogos-aluljárók szélesített átépítését,
- a hídfő lépcsőinek átépítését,
- a hídfők helyiségeinek felújítását és lehetőség szerinti hasznosítását.
A hídtest felújítása mellett a pesti hídfő alatti aluljáró újjáépítését is szükséges elvégezni. Ez csak a Lánchíd forgalmának teljes kizárása mellett lehetséges, ezért célszerű összehangolni a híd felújításával – írták. A rekonstrukció költsége több mint bruttó 16 milliárd forint.
Az MTI szerint a Lánchíd felújításához kapcsolódik a Várhegy-alagút és a Clark Adám tér felújítása is, de ez – második ütemként – csak a későbbi években, a szükséges forrás rendelkezésre állása esetén történik majd meg – olvasható a javaslatban.