Megkezdõdött a Green Holidays utasainak kártalanítása
2017.07.28. 19:28
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Green Holidays Kft. július 2-án jelentette be fizetésképtelenségét, amely miatt 569 utas Törökországban ragadt, se szállást, se transzfert nem kaptak.
A vállalat vezérigazgatójának közleménye szerint az elmaradt utak károsultjainak jelentős részéhez még a tervezett nyaralásuk előtt eljuthat a kártérítés. Összesen 734 utast hoztak haza és több ezer telefonhívást, valamint kárbejelentést fogadtak az eset kapcsán az elmúlt hetekben.
A biztosító kedden bejelentette, hogy a kárigények feltételezhetően meghaladják a biztosító által vállalt 500 millió forintos keretet, így a jogos károk megtérítése hozzávetőleg 50 százalékos lesz. A hazahozatal költségeinek levonása után a keretből mintegy 400 millió forint áll rendelkezésre.
Az utasok hazajutásához a társaság vagyoni biztosítékát szolgáltató Uniqa Biztosító Zrt.-nek kellett segítséget nyújtania. Az Uniqa a biztosítási szerződés feltételei alapján 500 millió forint erejéig teljesíti a Green Holidays irodát terhelő fizetési kötelezettségeket az utasokkal szemben.