Magyar Turisztikai Ügynökség: belföld az új külföld
2020.09.09. 12:22
A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint a nyári eredmény példa nélküli, ugyanis a magyar lakosság 30%-a pihent valamilyen kereskedelmi szálláshelyen nyáron.
Nagyon büszkék lehetünk rá, ugyanis példa nélküli az, ami az elmúlt nyáron történt, és nyugodtan kimondhatjuk azt is, hogy a belföld lett az új külföld
- mondta Guller Zoltán az MTÜ legújabb podcastjában.
A vezérigazgató szerint a koronavírus alapjaiban írta át a turizmust, a külföldi turisták nagyon hiányoztak, főképp a nagyvárosokból, azonban az látszik hogy a belföldi turizmus élénkülése tovább folytatódott. Júliusban 1,2 millió, augusztusban pedig 1,5 millió magyar nyaralt hazánkban, utóbbi 300 ezerrel több, az előző év azonos időszakához képest. Ami abszolút példa nélküli tekintve, hogy a tavalyi (2019) év volt a turizmus történetének egyik legjobb, legerősebb éve.
Guller elmondta, hogy az látszik, hogy a turisták számának a növekedése nem volt egyenletes. Alapvetően a minőségi szolgáltatást keresték sokan, ezért efelé érdemes nyitni a szolgáltatóknak.
A vidéki szolgáltatók nagyon jó nyarat zártak, volt többfajta támogatás is a kormány részéről. Tehát nagyon sok minden lett a turisztikai ágazat alá téve. Budapesten pedig az történt, hogy a külföldi turistáknak való kitettség 90% körül van. Ez a legtöbb nagyvárosban sokkal alacsonyabb. El kell gonodlkodni a szolgáltatóknak hogy lehet-e kitenni egy várost ennek, ekkora százalékban.
A Fővárosi Önkormányzatnak már valamit tennie kell, nem lehet elódázni a beavatkozást komoly bajban vannak a szolgáltatók. Belföld az új külföld, meg kell próbálni elcsábítani a vidéki turistákat, hogy jöjjenek Budapestre
-fogalmazott.