Lassú defekt okozhatta a veronai busztragédiát?
Nagy Gábor
2017.01.24. 16:28
Karlovitz Kristóf közlekedésmérnök az ATV egyik mûsorában úgy vélekedett, több tényezõ szerencsétlen összejátszása egymást erõsítve játszhatott közre a pénteki balesetben.
Bár a hivatalos vizsgálatok akár hat hónapig is eltarthatnak, mégis rengeteg feltételezés látott már napvilágot a veronai buszbaleset kapcsán.
Az egyik elmélet szerint, melyet Karlovitz Kristóf mondott el az ATV A nap híre című műsorában:
A busz jobb első kereke egy lassú defektet kaphatott, ami egy ideig a jármű vezethetőségén nem volt érezhető, majd miután a felhevült gumiabroncs tönkrement, a busz hirtelen elkezdett jobbra húzni.
A szakértő szerint egy lekanyarodó sáv miatt a járműnek több ideje volt az oldal irányú haladásra, ezért csapódhatott éppen a szalagkorlát mögötti autópályahíd pillérének.
A busz eleje ekkor szétroncsolódott, az üzemanyagtartály felszakadhatott, a felhevült gumiabroncstól, vagy az ütközés miatt egy elektromos szikrától kigyulladhatott a kifolyt gázolaj, a jármű alsó részében pedig nagyon gyorsan elterjedt a tűz – vélhetően a csomagok miatt.
Az elméletektől függetlenül az olasz rendőrség eddig nem talált műszaki meghibásodásra utaló jeleket.
EZEK IS ÉRDEKELHETNEK
OLVASTAD MÁR?
MÉG TÖBBET SZERETNÉK