Kártérítést kérhetnek a Ryanair utasai
2018.07.24. 07:29
Tömeges esetek – poggyászok sérülése, elvesztése, késése – felelős légi fuvarozók esetében nem fordulhatnak elő. Nem tisztességes eljárás az, hogy a gazdasági érdekek miatt az utasok ne kapják meg a légi fuvarozók, így a Ryanair szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait –írja a Profit7.
Baranovszky György, a FEOSZ ügyvezető elnöke elmondta: a szövetség határozott álláspontja az, hogy a montreali egyezmény szigorú felelősségi szabályokat állapít meg a fenti esetekben is, ennek keretében az egyezmény előírja, hogy a poggyászszállítás során bekövetkező megsemmisülés, elvesztés, kár vagy késedelem esetén a fuvarozó felelőssége utasonként ezer különleges lehívási jogra (SDR) korlátozódik. Kivétel, ha az utas, amikor az ellenőrzött poggyászt a fuvarozónak átadta, külön kiszolgáltatási érdekbevallást tett, és az ezért felszámított esetleges pótdíjat megfizette. Ebben az esetben a fuvarozó a bevallott összeg erejéig felel, hacsak nem bizonyítja, hogy ez az összeg a feladónak a kiszolgáltatáshoz fűződő tényleges érdekét meghaladja.