Információs vonalat hozott létre a betegek hozzátartozóinak a Semmelweis Egyetem
2020.12.07. 13:15
Az egyetem honlapján közzétett közleményben azt írták, hogy a +3614591500-s telefonszámán az 1-es melléket választva a nap 24 órájában témák szerint menüpontokba rendezett tájékoztatás hallható, emellett a leggyakoribb kérdésekre adott válaszok a Klinikai Központ honlapján, IDE kattintva olvashatók.
Hétköznapokon 8 és 16 óra között személyesen a diszpécserek is elérhetők a 6-os gomb megnyomásával, náluk egy adott beteg állapotáról is lehet érdeklődni, erről tájékoztatást azonban csak az orvosi dokumentációban a beteg által megjelölt hozzátartozó kaphat – tudatták.
A hozzátartozókat arra kérik, hogy
hiszen a napi vizitek során minden beteg részletes tájékoztatót kap a vele kapcsolatos tudnivalóról. Kitértek arra is: a járványügyi helyzet miatt csak korlátozottan, speciális esetekben, kritikus állapotú vagy intenzív ellátást igénylő betegek esetében van lehetőség látogatásra, amelyet hétköznapokon munkaidőben az érintett klinika igazgatójával lehet egyeztetni.
Az engedélyezett látogatóknak a szükséges védőfelszerelést biztosítják. A fekvőbetegeknek – az intenzív és sürgősségi betegfelvételi osztályok kivételével – hetente két alkalommal küldhető csomag, amelyet a beteg nevével, szobaszámával ellátva az intézet portáján kell leadni – ismertették.
A közlemény szerint az információs vonalra azért van szükség, hogy a hozzátartozók kiszámítható módon információhoz juthassanak a legfontosabb gyakorlati kérdésekről, ugyanakkor az orvosok és ápolók minden figyelmüket a betegellátásnak szentelhessék.