Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Időpontfoglalás nélkül intézhetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyek

888.hu, MTI

2021.05.03. 16:20

Nem szükséges időpontot foglalni a védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyek intézéséhez a kormányablakokban – közölte a koronavirus.gov.hu hétfőn.

 

A kormányzati portálon azt írták: több mint 4,2 millió védettségi igazolványt gyártottak eddig, a beoltottak és a koronavírus-fertőzésen igazoltan átesettek számára automatikusan kézbesítik az okmányokat – írja az MTI.

Ha az igazolvány nem érkezik meg, vagy a rajta szereplő adatok pontosítása szükséges,

elektronikusan a magyarorszag.hu oldalon, személyesen pedig a kormányablakokban lehet bejelentést tenni,

utóbbiak május 3-ától már előzetes időpontfoglalás nélkül is felkereshetők a védettségi igazolvánnyal kapcsolatosan ügyintézés céljából – tudatták.

A védettségi igazolványok kiállítása és postázása az oltási programhoz hasonlóan példátlanul összetett logisztikai feladat, eddig 3,6 millió okmányt állítottak ki a beoltottak, több mint 660 ezret pedig a fertőzésen átesettek számára, ezeket a lakcímkártyán szereplő tartózkodási helyre, ennek hiányában az állandó lakcímre kézbesítik.

Ha a védettségi igazolvány nem érkezik meg,

elektronikus úton a magyarorszag.hu Egészségügy menüpontját kiválasztva tehetnek bejelentést az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok.

Az okmány pótlását vagy cseréjét szintén ezen az oldalon, illetve személyesen is lehet kezdeményezni – ismertették.

A kormányhivatal minden esetben kivizsgálja, miért nem érkezett meg a védettségi igazolvány, akár az elektronikus bejelentést, akár a személyes ügyintézést választotta az ügyfél. A hivatal ellenőrzi, hogy elkészült-e az oltási igazolvány, azt hová kézbesítették, pótlás esetén pedig intézkedik a kártya elkészítéséről, de azt nem állítják ki a kormányablakokban, a kézbesítés minden esetben postai úton történik – írták.

A beoltottak maguk is ellenőrizhetik, hogy a védőoltás beadásának tényét az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térben (EESZT) rögzítették-e, ami azért fontos, mert az igazolvány gyártása csakis azon adatok alapján történhet, amelyeket az oltóponton rögzítettek.

Az ellenőrzés az EESZT lakossági portálján keresztül, az eeszt.gov.hu oldalon lehetséges.

Ha az oltás beadásának ténye még napokkal később sem jelenik meg a rendszerben, az oltott személy kérheti az oltóponttól, háziorvostól, hogy rögzítse az adatokat – olvasható a közleményben.

Védettségi igazolványra mindenki jogosult, aki legalább az első védőoltását megkapta, vagy igazoltan átesett a koronavírus-fertőzésen. Az ingyenes okmányt automatikusan postázzák.

Az oltottak esetében a kártyának nincs lejárati határideje,

míg a fertőzésből való kigyógyulással megszerzett védettségi igazolvány a gyógyulást követően 6 hónapig érvényes.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére