Dühösek Puklira a reformer pedagógusok
2016.03.22. 16:48
Időt kér a hivatalos tárgyalások lefolytatására, valamint türelemre szólít fel kilenc iskolaigazgató az oktatás átalakításával kapcsolatban, abban a felhívásban, amelynek az „Én tényleg tanítanék…” címet adták.
A kilenc iskolaigazgató által aláírt közlemény szerint a közoktatás helyzetével kapcsolatos tiltakozások hatására személyi változások történtek, megkezdődött a párbeszéd az oktatásirányítás és a pedagógusok között. Tavaly novemberében jelent meg a Miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levele, melyhez számos közösség és magánszemély is csatlakozott,
elindítva ezzel azt a folyamatot, amelynek során az oktatásirányítás – felismerve több hibás döntését és annak következményeit – hozzálátott a rendszer átalakításához.”
Ezeket a szakmai alapú megbeszéléseket ugyanakkor „politikai indíttatású megnyilvánulások zavarták meg”. Egyrészt a hozzá nem értő és félrevezető elemzések, másrészt egyes csoportok és emberek
felhatalmazás nélküli, gyakran szakmai alapokat nélkülöző, vagy pártpolitikai indíttatású megszólalásai.”
– áll a közleményben.
Álláspontjuk szerint időt kell adni a tárgyalások lefolytatására, valamint bizalmat az új oktatási államtitkárnak, aki „elődeivel ellentétben partnernek tekinti a pedagógusokat”. Az iskolaigazgatók a közleményükben jelzik, hogy nem várható, hogy néhány hét alatt minden kérdésben megállapodás születik. Egyes problémák alaposabb kutató- és tervezőmunkát igényelnek, példaként említve a NAT átalakítását és a tanulók túlterheltségének kérdését.
Várjuk a tárgyalások eredményét, a megállapodások mielőbb nyilvánosságra hozatalát!”
– majd végül hozzáteszik:
én addig is tanítanék...”
A Pukli-féle Tanítanék Mozgalom március 30-ra hirdette meg a tanársztrájkot, mely reggel 8 órától 9 óráig tartana. A mozgalom szerda éjfélig adott határidőt a kormánynak, hogy elfogadja az általuk megírt 12 követelést, ellenkező esetben sor kerül a polgári engedetlenségre.
(MTI)
- Nyáron megszűnik a Klik