Demszky megpróbálja elhitetni, hogy nincs köze a 4-es metró ügyéhez
2017.02.05. 12:10
A Fővárosi Önkormányzat, az Alstom és Medgyessy Péter érintettségét veti fel a 4-es metró körüli korrupciós ügyben az OLAF jelentése, amelyet pénteken hozott nyilvánosságra a kormány.
Az OLAF 60 darab, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tárt fel szabálytalanságokat. Az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik. A Siemens-szel, Alstommal, a Bamco konzorciummal, a Swietelskyvel valamint a Strabaggal kötött szerződések után kérnek vissza uniós támogatást. Van, ahol csak a pénz egy részét, van ahol az egészet. Konkrét megvesztegetési összeg két szerződéssel kapcsolatban hangzott el – írja az ATV.
Noha a húsz éven át főpolgármesterként tevékenykedő Demszky Gábor neve egyértelműen kapcsolódik a városfejlesztési beruházásokhoz, a volt városvezetőt sem jogi, sem politikai, sem pedig erkölcsi felelősség nem terheli a 4-es metró körüli korrupciós ügyekben – ezt a volt főpolgármester jogi képviseletét ellátó Magyar György mondta az ATV műsorában.
Az elmúlt 13 év legnagyobb korrupciós ügye miatt az országnak várhatóan 59 milliárd forintot kell visszafizetnie az Európai Unió számlájára. A 4-es metró beruházásának összértéke 452 milliárd forint volt, ebből a gyanú szerint 272 milliárd forint érintett csalással vagy szabálytalan felhasználással, 166 milliárdot pedig elloptak. A fejlesztéshez 76 milliárd forintot használtak fel a Közlekedési operatív program terhére, ebből 59 milliárd forint volt az Európai Unió hozzájárulása, és ez utóbbi összeget követelheti vissza az Európai Bizottság.
A négy éven át tartó nyomozás eredménye szerint a kifogásolt szerződések – egy kivételével – 2010 előtt, vagyis a Medgyessy-, a Gyurcsány- és a Bajnai-kormány, illetve a Demszky Gábor-féle városvezetőség regnálása alatt születtek.