Csetényi Csaba: az egész sajtó a demokratákat támogatta
2017.01.30. 22:28
Csetényi Csabával készített interjút a 24.hu, melynek keretében a vállalkozó kifejtette a véleményét többek közt a magyar reklámpiaci viszonyokról, a sajtóról és az amerikai választási kampányról.
Csetényi az interjúban kifejtette, hogy sikerességének kulcsa az volt, hogy már fiatalon megtanulta, egyedül a kemény munka az, ami sikerre vezetheti az embert. Elmondta, már a gimnázium harmadik osztályában vállalkozott, két barátjával minden hajnalban Wartburggal tejet és kiflit hordott ki a gazdagréti lakótelepre, az előfizetők kilincsén mindennap ott lógott a friss reggeli. Innen sikerült felküzdenie magát egészen odáig, hogy Magyarország egyik legsikeresebb reklámpiaci vállalkozójává vált.
Csetényi újságkiadással is foglalkozott és kifejtette, hogy karrierje során alapjaiban megváltozott a média működése, amely nemcsak itthon, hanem külföldön is egyaránt érzékelhető. "Az újságírás erkölcsileg és anyagilag is rengeteget bukott az elmúlt két évtizedben, tisztelet a kivételnek. Amiről leginkább az újságírók tehetnek, hiszen sose fognak össze az érdekeiért. A sajtó vereséget szenvedett a szerzői jogok terén: zenét nehéz másolni, egy jó cikket viszont azonnal mindenki újraközöl, nincs kizárólagosságod, hírelsőséged is alig, mert három percen belül rád nyitnak. Óriási baj!" – emelte ki Csetényi.
Elmondta, hogy a Népszabadság bezárása körüli hisztériát is érdemesebb higgadtan értékelni, és a lapról a korábbi tulajdonosokat kell megkérdezni, és azokat, akik nem mentették meg azt:
a politika él a lehetőségeivel, ilyen a természete, világszerte benyomul a sajtóba, lásd az amerikai elnökválasztási kampányt."
Hozzátette: "az egész sajtó a demokratákat támogatta, egy-két médiumot lehet felsorolni, ahol Trump úgy tudott megjelenni, hogy nem csináltak viccet belőle. Most pedig pont azok siratják a demokráciát és nevezik magukat demokratának, akár a szó itthon is használt értelmében, akik a választói akaratot csak addig tisztelik, ameddig az egy irányba húz az elit akaratával."
Arra a kérdésre, hogy miben rejlik sikeressége azzal kapcsolatban, hogy nemcsak a jelenlegi, hanem az előző kormányok alatt is nyereséges volt vállalkozása, úgy válaszolt: "az, hogy abban, amit csinálunk, a legjobbak vagyunk. Húsz éve adjuk ki a Hamu és Gyémántot, van pár saját és céges magazinunk, a top tíz magyar vállalatból hétnek dolgozunk, és soha egyetlen jelentős ügyfelet nem veszítettünk. A Bocuse d’Or versenyen a minap nyertük meg a világ legjobb plakátja versenyt, egymás után harmadszor" - mondta.
Kiemelte, hogy a "visszaosztás" egyáltalán nem velejárója a rendszernek, amennyiben valaki sikeres és jól műveli a szakmáját. Kiemelte: "bennünket akkor hívnak, ha valamit tényleg jól meg kell csinálni. Ha holnap az összes állami megrendelésünk eltűnne, akkor sem változna semmi az életemben. Aki jó abban, amit csinál, az el tudja adni magát, legfontosabb, hogy a cipész maradjon a kaptafánál. A mi kaptafánk pedig a kommunikáció."
Arra a kérdésre, miszerint hogy lehet, hogy itthon tartja vagyonát és nincsenek külföldi számlái azt válaszolta: "szerintem ez ma a létező legjobb ország, hatalmasak a lehetőségek. Budapest iszonyú jó város, a legfontosabb alapdolgok mind jók: szuper a levegő, most éppen nem, de amúgy igen, a tömegközlekedés behálózza a várost, jó a közbiztonság, az éttermek." Kiemelte, hogy neki nem dolga mindenkinek tanácsot adni, de azt tudja, hogy ő például tej-kenyér kihordásával kezdte, és
hiába közöl indokolatlanul depressziós képet a cinikus média hazánkról, sok-sok lelkes emberrel találkoztam már."
Végezetül elmondta, hiszi, hogy bárki, aki akar, tud is dolgozni és tud egyről a kettőre jutni. Arra a kérdésre, hogy könnyű-e, úgy válaszolt: nem, egyáltalán nem az.