Csalás miatt indítottak nyomozást a Green Holidays kapcsán
2017.07.10. 22:28
Mint ismert, a Green Holidays Kft. július másodikán vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében aznap délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el. Múlt szerdán azonban minden utas hazaérkezett Magyarországra.
Az Uniqa Biztosító Zrt. múlt csütörtökig közel 2000 kárbejelentést fogadott és több mint 83 millió forintot fordított a Green Holidays csődje miatt nehéz helyzetbe került utasok megsegítésére. Ezt követően a mai napon egyeztetett a kormányhivatal illetékes munkatársaival is, hogy a Green Holidays Kft. utazásszervezővel kapcsolatban felmerülő jogi kérdéseket mielőbb tisztázzák. A vagyoni biztosítékból
- a Törökországban ragadt utasok hazaszállítását,
- a kényszerű kint tartózkodás költségeit,
- a már befizetett utazások előlegének,
- illetve részvételi díjának visszatérítését fizették.
Vasárnap estétől szerdáig közel 800 károsultnak segített hazajutni a biztosító cég. A szállásra fordított költségek eddig 26 millió 253 000 forintot tesznek ki, a biztosító 4 repülőjáratot foglalt, erre több mint 57 millió 150 ezer forintot fordítottak.