Budapesti közlekedés: a kormány fizet, nem Facebookon üzenget
2020.12.31. 16:55
A megállapodás feltételei semmit sem változtak, a kormányhatározatban rögzített értékek pontosan megegyeznek a 2016 óta fennálló megállapodás költségmegosztási elveivel. Ezen túlmenően a kormány az érintett autóbuszvonalak és HÉV közlekedés járműparkjának és infrastruktúrájának megújítására is jelentős lépéseket tesz – melyeket nem ötven-ötven százalékban finanszíroz a fővárossal közösen, hanem teljesen magára vállalt. Így
A kormány az ötven százalékos finanszírozást azzal együtt állja, hogy az érintett járatok forgalmának többsége helyi, Budapesten belüli személyszállítás, amelynek biztosítása teljes mértékben önkormányzati feladat.
A konkrét finanszírozási értékek valóban növekednek, részben a BKV-hoz hasonlóan a MÁV-HÉV és a Volánbusz működésében (például a 2020 eleji jelentős béremelések következtében fennálló) költségnövekmények miatt, továbbá az elszámolási rend koronavírus miatt kieső menetdíjbevételek arányos finanszírozását is magában foglalja. A költségvetési növekményt ezek a tényezők okozzák, nemcsak a főváros számára, hanem a kormányzati ötven százalék vonatkozásában is.
A kormány célja, hogy a budapesti és agglomerációs utasok érdekeit egyaránt szolgáló, hatékony közösségi közlekedési rendszer működjön a régióban, rendezett és méltányos megállapodás keretei között.