Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Bejött a Drehernek a prémium sörök felé történő nyitás

Pörge Béla

2019.05.14. 13:02

A Dreher Sörgyárak Zrt. nettó árbevétele tavaly csaknem 10 százalékkal nőtt, üzemi eredménye és profitja pedig a négyszeresére emelkedett – mondta Bai József, a Dreher Sörgyárak pénzügyi igazgatója az MTI kérdésére.

A Dreher 59,8 milliárd forintos nettó értékesítési bevétel mellett 2,729 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a tavalyi évet, adó utáni profitja 2,195 milliárd forint lett. A cég alkalmazottainak száma is emelkedett, az előző évi 548-ról 557-re. A bevétel legnagyobb része továbbra is belföldön keletkezik, 2018-ban 57,8 milliárd forintot tett ki, az export 1,969 milliárd forint volt – ismertette a pénzügyi igazgató.

A cég tavaly 2,3 millió hektoliter sört adott el belföldön, a volumen lényegében nem változott 2017-hez képest, a társaság piaci részesedése 34,4 százalék volt.

Az eredmények javulását Bai József azzal magyarázta, hogy egyre inkább a prémium termékekre helyezik a hangsúlyt.

Emlékeztetett arra, hogy a Dreher 2017 márciusa óta a japán Asahi csoport tagvállalata, hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium sörök hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák (például Asahi, Peroni, Pilsner, Meantime) importjával.

Ezek a termékeik az elvárásokon felül teljesítettek, a tavalyi év innovációja, a Dreher Pale Ale például a vártnál háromszor nagyobb eladást ért el

– mondta.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az egész magyar piacon megfigyelhető a minőség irányába való elmozdulás: tavaly a szuperprémium kategória eladásai közel 60 százalékkal nőttek (307 ezer hektoliterre), a prémium sörök szegmense 17 százalékkal (1,193 millió hektoliterre) bővült. Eközben a középkategóriás sörök értékesítése 1 százalékkal (2,569 millió hektoliterre), az úgynevezett gazdaságos (saját márkás) söröké pedig 8 százalékkal (2,222 millió hektoliterre) esett vissza.

Bai József elmondta: arra számítanak, hogy ezek a trendek az idén is megmaradnak, és folytatódik a prémium sörök magyarországi térnyerése. Éppen ezért az idén 165 éves társaság folytatja az innovációt: az év során csaknem egymilliárd forintos beruházás kezdődik a kőbányai üzemben, emellett további félmilliárd forintos fejlesztési tartalékot is képeztek.

Az MTI híréhez még személyesen azt szeretném hozzáfűzni, óriási örömmel tölt el, hogy a magyar sörpiacon a minőség felé történt és történik elmozdulás. Itt, a 888-on a hetente jelentkező sörenciklopédiánkkal ehhez szeretnénk hozzájárulni, hiszen a magyarok is megérdemlik a jó söröket!

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére