Az LMP megmutatta a Jobbiknak, hogyan kell törvényesen plakátot vásárolni
2017.06.20. 13:58
A Jobbik hónapok óta nem mer kiállni a nyilvánosság elé, hogy egy mondatban megválaszolja azt a kérdést, kötöttek-e valójában korrupciógyanús üzletet plakátkampányaik kapcsán az új gazdájukkal, Simicska Lajossal. Eközben új játszótársuk, az LMP egy szempillantás alatt megmutatta a csicskapártnak, hogyan is szoktak pártok tisztességesen, átlátható módon plakáthelyeket vásárolni.
A Vona Gábor vezette Jobbik továbbra is mindent megtesz annak érdekében, hogy ne kelljen pontosan, összegszerűen nyilvánosságra hoznia azokat az adatokat, amelyek tisztázhatnák a pártot bárminemű korrupciógyanú alól – amely valljuk be, egyre csak erősödik.
Ugyanakkor, ami még ennél is érthetetlenebb, hogy annak ellenére, hogy immár a NAV is elkezdett vizsgálódni a plakátok ügyében, sem a pártigazgató, Szabó Gábor, sem pedig a párt elnöke, Vona Gábor nem hajlandó a nyilvánosság elé kiállni, és minden kételyt eloszlatni ez ügyben.
Hiszen az átláthatóságot és a korrupcióellenességet zászlajára tűző Jobbik az egész ügy kapcsán – jelentős huzavonát követően – mindössze arra volt képes, hogy elárulja, számszerűen mennyi hirdetőhelyet vásárolt Simicska Lajostól.
Az ezzel kapcsolatos áradatok csupán később jelentek meg, azonban azok a kormányközeliséggel nehezen vádolható Népszava számításai szerint minimum kétségre adnak okot, ugyanis kiderült:
Az egész jobbikos ügy tehát úgy, ahogy van, nemcsak morálisan megkérdőjelezhető, hanem szakmailag és politikailag is az. Világosan látható, amióta Simicska Lajos érdekei szerint kormányozza Vona Gábor a pártot, egyre komolyabb szakmai hibákat vétenek, amelyek mögött pedig nincs potens politikai kommunikáció sem, amely esetleg szépíteni tudna a már-már nevetséges, ugyanakkor szánalmas jobbikos valóságon.
Az ilyen és efféle, valóságtól elrugaszkodott magyarázkodások sem segítik a jobbikos politikusokat. Ugyanis létezik egy másik párt, amelyik szintén a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cégektől vett plakáthelyeket, azonban a Jobbikkal szöges ellentétben, pillanatok alatt gyorsan, világosan és átláthatóan elszámolt az anyagiakkal.
Ugyanis Szél Bernadett tegnapi sajtótájékoztatóján elmondta: az LMP alapítványa, az Ökopolisz 150 plakátot helyezett ki a közelmúltban a nyárra a Simicska-féle Mahir felületein, ezekért listaáron 12 millió forintot fizetett saját költségvetéséből, hitel felvétele nélkül. Akkor tehát összegezve
- a Jobbik májusban – saját bevallása szerint – egyéb felületek között 2470 plakátot vásárolt Simicskától, ezért 26,8 millió forintot fizetett.
- az LMP júniusban – saját bevallása szerint – 150 plakátfelületet vásárolt Simicskától, ezért 12 millió forintot fizetett.
Magyarán az LMP 150 plakátért 12 milliót csengetett ki, míg a Jobbik – egyebek mellett – 2470 plakátért mindössze 27 milliót. Ennek fényében Simicska Lajos jelentősen torzíthatta a piacot a Jobbik kedvéért – és az LMP hátrányára –, ami pedig a pártok választási esélyeinek akár direkt módon történő befolyásolásaként is felfogható.