Újabb Karácsony Gergely-mantra dőlhet meg
2021.01.29. 18:15
A lap szerint erre azért van szükség, mert tavaly december végén a BKV azzal a feltétellel jutott egyezségre a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel a középső szakasz alagútmunkálatainak újrakezdéséről, hogy a BKV elismert egy összesen mintegy 9,5 milliárd forintos többletigényt. Az osztrák hátterű kivitelezővel még 2017 szeptemberében szerződtek a 3-as metró alagút-rekonstrukciójára, az 50 milliárdos megbízás 2020 nyarán futott ki. Eddig azonban csak az északi, valamint a déli szakasz korszerűsítésével végeztek, a középsőn el sem indult a teljesítés. Szükségessé vált a szerződés módosítása,
A főváros azonban így is a sarokba szorult. Az M3-as rekonstrukciója az 1,9 milliárd forintos tervezési díjon kívül 217,4 milliárd forintba kerül. Ebből 172,7 milliárd uniós támogatás, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz.
A lap szerint az M3-as metróprojekt egyik leginkább sarkalatos
Tehát nem elég a metróvonal területét akadálymentesíteni, hanem magát az aluljárót, sőt a megközelíthetőségét is kell. A mostani átcsoportosítás azonban öt aluljáró akadálymentesítését is negatívan érintheti.
Ha nem valósul meg a teljes akadálymentesítés, az a projektcélok nem teljesülése miatt forrásvesztési kockázattal jár.
Karácsony Gergely főpolgármester a 2019-es önkormányzati választáson még szívszorító videóban mutatta be, hogy mennyire fontos az akadálymentesítés.
Egy kismamával és két mozgáskorlátozott budapesti polgárral a főváros utcáit jártam, ahol szembesültem azzal a rengeteg nehézséggel, amelyekkel nekik nap mint nap meg kell küzdeniük. Október 13-a után olyan akadálymentes várost szeretnénk létrehozni, amely mindannyiunk közös otthona lesz, hiszen Budapest mindenkié!
– írta Karácsony a Facebookon.
A felvételen többek között azt hangoztatta, vállalni tudja, hogy úgy fogják a várost megtervezni és a város beruházásait megvalósítani, hogy mindig mindenkire gondolnak, többek között azokra is, akik kerekesszékkel járják a várost.