Szakács Árpád: semmilyen alapja nincs ennek a színlelt lázadásnak
2020.09.02. 11:30
Amint arról a 888 is beszámolt a „demokratikus ellenzék” erőszakos eszközeit alkalmazva, tegnap egy hallgatói csoport elfoglalta a Színház- és Filmművészeti Egyetem épületét és elbarikádozták magukat.
Szakács Árpád újságíró a HírTV műsorában elmondta, hogy a színházi világ egy olyan hálózatnak a része, amelynek ez terület kulturális identitásformáló prioritással bír.
A színházi világ hangadói a saját elnyomásukról már 2010 óta folyamatosan beszélnek, ezt a forradalmi narratívát hirdetik
– fogalmazott.
Az újságíró a Kinek a kulturális diktatúrája című cikksorozatában cikksorozatában kiemelt szerepet szánt annak, hogy adatokkal támassza alá, ezek az elnyomások a saját maguk művészeti elnyomására és a saját maguk támogatására vonatkoznak. Szakács Árpád ugyanakkor pontos adatokkal mutatta be, hogy mennyi milliárdot kaptak művészek, rendezők és egyéb hangadók, akik elnyomásról panaszkodtak.
A jelenlegi demonstráció kapcsán kiemelte, az emberben jogosan merül fel az, hogy minden ellenállás és minden hasonló lázadás mögött van egy félelem és az egyik félelem az lehet, hogy „el vannak nyomva, a kormány beszántja a kultúrát, a színházakat”.
Szakács Árpád adatokat is mondott a Központi Statisztikai Hivatal adataira hivatkozva . Eszerint:
Véleménye szerint a kormány olyan fejlesztéseket hajtott a világban, amire nem volt példa az elmúlt száz évben.
Vidnyánszky Attila, a Nemzeti Színház főigazgatója, a Színház- és Filmművészeti Egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriumi elnöke személye kapcsán Szakács Árpád feltette a kérdést:
mit tett ő, van egy személy, aki ő elnyomott, van olyan ügy, ami ellen olyan diktatórikus eszközökkel lépett fel, ami indokolná ezt az esztelen fellépést?
Tehát, jól látható, hogy nem a félelemnek az a része áll e mögött a lázadás mögött, ami anyagi, szellemi és előadóművészeti vonalon való kirekesztést és elnyomást jelent a színházi világra – mutatott rá az újságíró.
A publicista elmondta, az ellenzék a kultúrát politikai marketingre használja. A cél pedig az, hogy felkészítsék a társadalmat egy ideológiai változásra.
Hozzátette: ezért szerepeltetik az előadásokban a migránstámogató eszméket és a homoszexualitás népszerűsítését.