Karácsony emberéletekkel játszik, mert hiányzott a matekórákról
2020.06.29. 13:20
Úgy vélem, mostanában legkönnyebb feladata annak van, aki Karácsony Gergely ultraliberális főpolgármester politikai ellenfeleként tevékenykedik.
Legutóbbi húzása is magáért beszél.
Nagy bőszen bejelentette:
De nem is ez a szép az egészben, hanem a Karácsony vezette főváros hivatkozási alapja.
Közölték ugyanis, hogy a forgalommérések szerint a nagykörúti biciklisávban néhány hét alatt akkora lett a forgalom, mint a régóta működő Múzeum körútiban. Vagyis: naponta 3000-3500 kétkerekű használja a sárga vonallal nekik leválasztott sávot.
Értitek?! Óránként 145 kerékpáros megy végig a körúton a két különböző irányban, vagyis egy irányba óránként nagyjából hetven, azaz percenként alig másfél kétkerekű gurul végig. (De persze fél kerékpárosok csak akkor lesznek majd az utakon, ha Karácsony újabb terve is megvalósul, de erről később...).
Persze,
vagyis hogy az egyébként iskolaszüneti, COVID-19 vészhelyzet miatt még mindig visszafogott belvárosi forgalomban
Ennek ellenére Karácsonyék úgy vélik, hogy 40 ezer autósnak és 3 ezer kerékpárosnak fele-fele arányban kell osztoznia a forgalmi sávokon és akkor majd ettől élhetőbb lesz Budapest. Hogy ezt honnak szedték, nehéz megállapítani, hiszen
(Miért jó ez így?! Csak. Mert jó. Kuss!)
A legújabb bejelentésben ráadásul a főváros zseniális vezetése azt is belebegtette, hogy
Megvan a kép? Megy a 9-es busz, tele utasokkal, sebessége heti 6 kilométer, mert egy kerékpáros mögött araszol, akinek viszont egy zabszem sem férne be az ülésen nyugvó testrészébe, hiszen mögötte 17 tonna tornyosul...
De, ha már itt tartunk... A rendőrség baleset-megelőzéssel foglalkozó szerve, az OBB (Országos Baleset-megelőzési Bizottság) a közelmúltban publikált egy európai felmérést a kerékpáros balesetekről, amelyekből kiderül, hogy
egymillió emberre Magyarországon átlag 7,4 halálos kerékpáros baleset jut, az európai uniós átlagban 4 eset jut egymillió lakosra. Ezzel az EU-s statisztika rosszabbjai között állunk, csak Litvánia (7,5 eset/egymillió fő) és Románia (8,9 eset/egymillió fő) áll mögöttünk.
De ugyanez a tanulmány állapítja meg azt is, hogy a balesetben résztvevők járműtípusonként készített statisztikájában az uniós átlagból szintén magasan kilógnak felfelé azok az országok, ahol kifejezetten népszerű a kerékpározás:
ahol a napi rutinban a lakosság aktívabban használja a kerékpárokat, ott magasabb a balesetekből rájuk jutó arány. Hollandiában a halálos balesetek 19 százalékát, Dániában 15 százalékát, Németországban 12 százalékát szenvedik el kerékpárosok, holott ezekben az országokban a kerékpáros-közlekedés infrastruktúrája, valamint a közlekedők összességének a hozzáállása is jobb a nálunk tapasztalhatónál,
írják a szakemberek, de ezt vélhetően a KariGeri-brancsból senki sem olvasta. Pedig nyilvános, még közérdekű adatot sem kell igényelni...
Uniós átlagban a közlekedési balesetekben elhunytak 8 százaléka ült kerékpáron élete utolsó perceiben, nálunk ez az arány már most is rosszabb, 12 százalék, de ha a főváros vezetése folytatja ámokfutását, akkor ez simán elérheti a hollandiai arányszámot is.
jól mutatja, hogy miközben egyre több helyütt teljesen egyenrangú jogokat adna a közlekedésben a kerékpárosoknak,
Mert hogy aki – a segédmotortól a személyautón át a nyergesvontatóig – motorizált járművet vezet, annak bizony legalább KRESZ-ből vizsgáznia kell, de ugye, a mopedtől magasabb teljesítményű járművek esetében ez csak az alap, a forgalmi jártasságról is számot kell adni.
Oké, nincs jogsija. Rendben, nem járt matekórára, így nem érti miért nem közlekedhet ugyanakkora területen 40 ezer gépjármű és 3 ezer kerékpár. De akkor legalább valami városvezetési jártasságról tenne tanúbizonyságot, és
Mert az elgázolt kerékpárosok családjának kevés lesz az az elégtétel, ha a főpolgármester orbitálisat bukik a következő választáson. Az nem hozza vissza az elhunyt családtagokat...