Keszthelyi Vivien: "Nem vagyok egy agresszív sofõr"
2018.07.23. 13:20
Örülnék, ha több lány meg tudná mutatni, hogy ők is képesek ilyen eredményeket elérni a motorsportban."
888.hu: A futamokon jelenleg egy ötszáz lóerős Audi R8-ast vezetsz. Milyen átülni abból egy sima autóba a közúti forgalomban?
Keszthelyi Vivien: Teljesen más. Ha az utcán közlekedem, akkor ott egészen másképp vezetek. Nem vagyok egy agresszív sofőr, nincs bennem inger arra, hogy mindenkivel leálljak versenyezni. Egyedül az bosszant, ha valaki a belső sávban megy az autópályán és közben telefonozik.
888.hu: Először egy 150 lóerős Suzukival kezdtél versenyezni. Milyen érzés volt 13 évesen beülni egy versenyautóba?
Keszthelyi Vivien: Nem volt egyszerű, ezek nem olyanok, mint az utcai autók. Teljesen más a motorvezérlő elektronika, a kuplung és a váltó, nem volt nehéz hozzászokni, de kellett egy kis idő, mire rutint szereztem.
888.hu: Milyen volt az első versenyed?
Keszthelyi Vivien: Hatalmas élmény volt. Nem sokkal az első tesztek után sikeresen megegyezett az akkori csapatom a Suzuki-kupa promóterével, és már rajthoz is álltam. Először 2013 végén több, kisebb magyar bajnokságon, ahol dobogós helyezéseket értem el, majd 2014-ben a nemzetközi felnőtt mezőnyben is hasonlóan folytatódott, legelső futamomon is rögtön dobogóra állhattam, harmadik lettem, azonban nagyon fiatal voltam még akkor, nem is nagyon tudtam feldolgozni az eredményt.
888.hu: Mit javasolsz azoknak, akiknek az az álmuk, hogy autóversenyzők legyenek?
Keszthelyi Vivien: Sokan mondják, hogy szimulátorozzanak, nem rossz az, de valós tapasztalatot nem lehet vele szerezni. Aki tényleg úgy dönt, hogy mindent hajlandó feláldozni a versenyzés érdekében, azoknak a Suzuki-kupák Magyarországon rengeteg lehetőséget kínálnak. A jövőbeni versenyzők számára az egy kiváló ugródeszka, 13 éves kortól bele lehet ülni az autóikba, érdemes felkeresni a csapatokat. Aki pedig formaautóval akar versenyezni, annak a gokartot javaslom elsősorban.
888.hu: Mennyire ismered a jelenlegi autódat, segítesz szerelni a kollégáidnak, vagy a te feladatod kizárólag az, hogy beülj és nyomd a gázt?
Keszthelyi Vivien: Tudtam, ha jó eredményeket akarok elérni, akkor meg kell ismernem a gépet. Már korán elkezdtem tanulni azt, hogy milyen alkatrészekből áll össze egy ilyen jármű, hogyan néz ki a motor, milyen elemei vannak. A korábbi szériában Suzukival versenyezve, már azt az autót is nagyon megismertem, azonban mióta az Audi megkeresett és náluk versenyzem, többet foglalkozom a technikai megoldásokkal, hogy mindent megtudjak a versenygépekről.
888.hu: Mennyivel másabb most rajthoz állni, mint a korábbi Audi TT-s futamokon és a Suzuki-kupában?
Keszthelyi Vivien: Jóval erősebb az autó, egy ötszáz lóerős, hátsókerék-meghajtású gépről beszélünk. Teljesen másképpen kell vezetni, mint az elsőkerék-meghajtású autókat. A rajt is egy úgynevezett gördülő rajt, ellentétben az előző szériáktól. Azonban egyvalamiben sokkal nehezebb: ebben a sorozatban sem használhatunk rádiót, ezért is fontos, hogy mindent tudjak a gépről menet közben, kiállást követően pontos információkat tudják adni a szerelőknek, mi baja lehet az autónak az edzéseken, időmérőn, esetleg futamon, hogy a következő lehetőségnél már más beállítást, guminyomást használhassunk.
888.hu: Már 17 évesen kimondható, hogy lassan a túraautózás csúcsán vagy. Ennél már nem nagyon van feljebb, a GT3, a DTM, esetleg hosszú távú megbízhatósági versenysorozat szerepel. Hogy látod, oda mikor fogsz bekerülni?
Keszthelyi Vivien: Most akarnak komoly változtatásokat végrehajtani a DTM-ben, új gyártókat, erősebb motorokat szeretnének bevezetni, úgyhogy most egy kicsit bizonytalan a helyzet, ezért nem tudom, hogyan dönt az Audi, azonban az álmom továbbra is a túraautó-bajnokságok csúcsa, a DTM.
888.hu: Nem sajnálod azt, hogy az autóversenyzői karriered miatt kimaradtál olyan eseményekből, ami egy átlagos diákkal megtörténik?
Keszthelyi Vivien: Nem szeretnék senkit megbántani, de mindenkinek van egy életcélja, az enyém az volt, hogy autóversenyző legyek és ennek mindent alárendelek, ezért mindent megteszek és bármi másról lemondok. A közösségi oldalakon azt látom, hogy a jelenlegi fiatalság csak a mának él, buliból buliba járnak. Én hosszú távra tervezek, ez természetesen áldozatokkal jár.
888.hu: A mezőnyben te vagy az egyedüli nő, hogyan tudod ezt kezelni?
Keszthelyi Vivien: Erősebbé tesz az, hogy én képviselhetem a női nemet a mezőnyben, de természetesen örülnék, ha több lány meg tudná mutatni, hogy ők is képesek ilyen eredményeket elérni a motorsportban.