Robotika, digitális kincskeresés: idén már 500 intézmény jelentkezett
2020.02.27. 18:40
Idén eddig már mintegy 500 oktatási intézmény jelentkezett a programra. A 2016-ban útjára indított Digitális Témahét évről-évre a digitális pedagógia legfontosabb hazai eseménye. A programban részt vevő pedagógusok és diákok változatos, kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket a digitális technológiával támogatott tanulás során.
A program az államilag meghatározott tanév rendjében is szerepel. 2020-ban a Digitális Témahét kiemelt figyelmet fordít:
- a multidiszciplináris megközelítésre: a matematika, a természet- és mérnöki tudományok, valamint a művészet- és társadalomtudományok együttes megjelenítésére;
- a digitális technológia alkotó használatára és az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére; a kiemelt figyelmet igénylő tanulók fejlesztésére és bevonására;
- a nevelési-oktatási intézmények közötti együttműködés élénkítésére;
- a határon túli magyar pedagógusok és oktatási intézmények bevonására;
- az intézményen belül történő pedagógus közötti együttműködés élénkítésére, a projektmódszer alkalmazásának kiterjesztésére olyan kollégákra, akik még nem ismerik;
- ebben a tanévben is a digitális gyermekvédelemre, a médiatudatosságra, a közgyűjtemények digitális tartalmainak nevelésben, oktatásban történő megjelenésére.
A Digitális Témahét elősegíti a Digitális Jólét Program (DJP) keretében elfogadott Magyarország Digitális Oktatási Stratégiájának (DOS) szakmai célkitűzéseinek megvalósítását. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) kezdeményezésére ötödik alkalommal megszervezett témahét koordinátora idén is a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ (DPMK). Az idei Digitális Témahéthez még csatlakozni kívánó köznevelési intézmények a http://digitalistemahet.hu/ címen jelentkezhetnek, ahol a pedagógusokat felkészítő webináriumok, részletesen kidolgozott oktatási anyagok, mintatartalmak, módszertani útmutatók és folyamatosan fejlesztett Tudásbázis is várja.