Módszert váltott a Facebook a fake news elleni harcban
2017.12.22. 21:58
A Business Insider-ben megjelent cikk szerint a Facebook szakemberei a továbbiakban nem használják azt a kis piros zászlót, amellyel a "vitatott" cikkeket jelölték, vagyis az olyan anyagokat, amelyeket ők "fake news-nak", kamu hírnek tartottak. A közelmúltban létrehozott jelölés arra szolgált, hogy az olvasók figyelmét felhívják az információk vitatott hátterére. A projekt azonban kudarcot vallott, mivel a jellel ellátott híreket a szokásosnál is többen osztották meg. Éppen ezért, a kis piros zászlónak hamarosan búcsút inthetnek a felhasználók – legalábbis az angol nyelvű cikkek esetében, mivel a magyar tartalmaknál még nem használták ezt a jelölést.
A kutatók azzal érveltek, hogy egy olyan, erős megkülönböztető jelzés használata, mint a piros zászló pont az ellenkező hatást váltja ki. A Facebook másik megoldása a "Kapcsolódó Cikkek" létrehozása volt. Ez viszont működni látszott a gyakorlatban is: a hamis hírnek titulált, vagy annak bizonyult cikkeket sokkal kevesebben osztották meg, ha csak kapcsolódó cikkek jelentek meg.
Egy másik bejegyzésben a Facebook alkalmazottak leírták, hogy azt találták, hogy bármelyik módszert is alkalmazzák, a kattintások száma nagyjából változatlan, ám a kapcsolódó cikkek megjelentetésével kevesebben osztják meg ezeket a történeteket.
A Facebook továbbra is alkalmazni fog tényellenőröket, valamint arról is figyelmeztetést küld ki, ha szerintük problémás az adott cikk tartalma – amennyiben a felhasználó épp meg szeretné azt osztani.