Több száz Facebook alkalmazott nem akar politikai aktivista lenni
2019.10.31. 19:08
Zuckerbergék szerint minden olyan állítás, amelyet egy politikus közvetlenül facebook hirdetésben vagy a saját weboldalán tesz közzé, közvetlen beszédnek tekinthető, és nem vizsgálható harmadik fél által. Ez a vita forrása, mivel más típusú hirdetőknél alkalmazta a hirdetések tartalmának ellenőrzését a Facebook.
Hétfőn a The New York Times nyílt levelet tett közzé, amelyet a vállalat több mint 250 alkalmazottja írt alá, kifejezve ezzel a cégpolitika iránti elégedetlenségüket.
A szólásszabadság és a fizetett hirdetés nem ugyanaz
– áll a levélben. Azzal is érvelnek, hogy a jelöltek számára biztosított mentesség nem védi a szólás szabadságát, hanem inkább lehetővé teszi a politikusok számára, hogy fegyverként használják a platformot, mert olyan embereket céloznak meg, akik szerint a politikusok tartalmai megbízhatók. A levél egy sor javaslatot fogalmaz meg az alkalmazottaknak elfogadhatóbb cégpolitikára vonatkozóan, ideértve a kampányhirdetések mentességének megszüntetését, a politikai hirdetések vizuálisabb megkülönböztetését a többi bejegyzéstől, illetve a politikai kampányok megtiltását.
A nyílt levél képet mutat a Facebook-alkalmazottakról, mint politikai viták „megbízható” döntőbíráiról. Zuckerberg és más Facebook-védők többször tulajdonították a weboldal cenzúrával és diszkriminációval kapcsolatos vitákat emberi hibáknak vagy technológiai problémáknak, nem pedig tudatos elfogultságnak. A Facebookot régóta szembesítik a jobboldali profilok és hozzászólások elnyomása, törlése miatt. Több elemzés kimutatta, hogy a Facebook algoritmusváltozásai, amelyeket 2018 elején indítottak, aránytalanul, nagy mértékben és negatívan befolyásolták a konzervatív politikusokat és oldalakat. Ez év elején például egy bennfentes nyilvánosságra hozta, hogy a Facebook direkt lerontja több konzervatív oldal forgalmát.