A Facebook szándékosan cenzúrázza a konzervatív-jobboldali hírportálokat
2021.10.25. 11:40
A jelentésből az is kiderült, hogy a Breitbart News a platform Hírek lapjának „második szintjére” került, ahol kevesebb figyelmet kap, mint baloldali versenytársai.
Ez korlátozza a lapot abban, hogy új olvasókat érjen el.
Annak ellenére, hogy a Facebook – a konzervatív-jobboldali újságok kárára – előnyben részesíti és pénzügyileg támogatja a versenytársakat, a Breitbart News továbbra is rendkívül népszerű a Facebook felhasználói körében.
Augusztusban a vállalat tulajdonában lévő Crowdtangle közösségimédia-elemző cég adatai azt mutatták, hogy a Breitbart News a Facebook-felhasználók elkötelezettségét tekintve lekörözi versenytársait. A kutatás szerint a Breitbart több Facebook-reakcióra tett szert, mint a The New York Times, a Washington Post és a HuffPost együttvéve.
A Facebook a 2006-os választások után két eszközt is bevezetett a „félretájékoztatás” visszaszorítására.
Az egyik csökkentette a Facebook elkötelezett felhasználói, a hiperposztolók által megosztott bejegyzések terjedését, a második korlátozta az olvasás nélkül megosztott tartalmak terjedését.
Mint kiderült: a Facebook alkalmazottai elsősorban amiatt aggódnak, hogy a Breitbart News rossz színben tünteti fel kedvenc politikai ügyeiket.
A George Floyd-ügy miatti tavaly nyári zavargások nyomán a vállalat cenzúrapárti munkatársai arra panaszkodtak, hogy a hírportál „nagyon negatív fényben” tüntette fel a Black Lives Mattert.
Valójában azonban a cég alkalmazottait az bosszantotta fel, hogy a Breitbart News BLM-mel kapcsolatos információi pontosak voltak, és hogy ezeket a nyilvánosság elé merte tárni.