Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A Facebook gőzerővel avatkozik be az amerikai elnökválasztásba

888.hu - MTI

2020.06.27. 16:40

Komoly újításokat jelentett be a Facebook, kérdés, hogy ki dönti majd el, hogy mi számít hiteles tájékoztatásnak.

A Facebook helyi idő szerint pénteken bejelentette, hogy internetes közösségi hálózatán a jövőben megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat, továbbá szükség esetén az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak.

A Facebook egyik szóvivője megerősítette: az új intézkedések értelmében ma már ilyen, hiteles szavazási információkra mutató linkkel látnák el Donald Trump múlt havi, levélszavazatokról szóló bejegyzését is.

Trump akkor azt állította, hogy a levélszavazatok – amelyek széleskörű kiterjesztését a járványügyi helyzetre hivatkozva sokan szorgalmazzák – növelik a választási visszaélések kockázatát.

Az üzenet a rivális Twitteren is megjelent, amely fel is hívta felhasználói figyelmét, hogy ellenőrizzék az ominózus bejegyzés valóságtartalmát.

A Facebookot sokan bírálták az elmúlt hetekben azért, mert nem lépett fel az elnök lázító hangvételű posztjaival szemben.

Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója leszögezte: az új szabályozás alól a politikusok sem jelentenek kivételt. Zuckerberg hozzátette: a jövőben letiltják mindazokat a rasszista és diszkriminatív hirdetményeket, amelyek valamely faji vagy vallási hovatartozás, szexuális orientáció vagy bevándorlói státusz alapján megnevezett csoportot mások biztonságát vagy egészségét veszélyeztető fenyegetésként tüntetnek fel.

A rendőri brutalitás következtében május 25-én elhunyt fekete férfi, George Floyd halálát követően amerikai polgárjogi csoportok bojkottot hirdettek a gyűlöletkeltő reklámok ellen. Céljuk az volt, hogy a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd elleni fellépésre szorítsák az online platformokat.

A Facebook és a Twitter részvényárfolyama is esett azt követően, hogy az Unilever – az amerikai elnökválasztás kampányában tapasztalt megosztásra és gyűlöletkeltésre hivatkozva – bejelentette, az év hátralévő részében felfüggeszti hirdetéseit a szóban forgó felületeken. A reklámbojkotthoz eddig több mint 90 hirdető csatlakozott a Sleeping Giants nevű aktivistacsoport szerint.

A Coca-Cola is jelezte, hogy július 1-jétől legalább 30 napig felfüggeszti hirdetéseit a közösségi médiában. A Facebook egyik legnagyobb ügyfele, a Procter&Gamble szerdán azt ígérte, hogy felülvizsgálja az online platformokat, ahol hirdet, és felfüggeszti együttműködését azokkal, ahol gyűlöletkeltő tartalmakat talál.

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére