A píszírendõrség szerint a férfi és nõ egyforma
Zelenka Dóra
2018.12.14. 15:40
Reklámfigyelõ "szakemberek" betiltják a szerintük sértõ és ártalmas nemi sztereotípiákat tartalmazó reklámokat az Egyesült Királyságban. Már az is baj, ha egy nõ karácsonyra bevásárol és fõz a konyhában.
A reklámokkal kapcsolatos javaslatok szerint be kell tiltani azokat az ábrázolásokat, amelyek különbséget tesznek a férfi és a női nem között. A brit reklámszabályozás első áldozata egy 2012-ben gyártott karácsonyi reklám lett.
A rövid videó az édesanyák áldozatos karácsonyi munkáját mutatja be. Ez viszont úgy látszik, már az elmaradott gondolkodást tükrözi.
Azok a reklámok is tiltólistára kerülnek, amelyek a fiúkat merésznek, a lányokat pedig gondoskodónak merik bemutatni.
Egy babatejet árusító cég reklámja is nagy felháborodást keltett a haladó gondolkodású emberek körében. A kislány balerinaként, a kisfiú tudósként való ábrázolása ugyanis súlyosan sérti a "nemi sztereotípiák" ellen küzdő gendermágusokat.
A brit reklámfigyelő bizottság szerint a reklámokban az ártalmas nemi sztereotípiáknak nincs helye.
EZEK IS ÉRDEKELHETNEK
OLVASTAD MÁR?
MÉG TÖBBET SZERETNÉK