A genderõrület jegyében 5 éven belül elárasztják a drogériákat a férfi kozmetikumok
2017.08.09. 13:28
Vismay Sharma szerint ma már nem tabu a férfiak sminkelése. Sőt, a kozmetikai multicégek reményei szerint a drogériák kínálatában 5-7 éven belül a férfi kozmetikumok a női termékekhez hasonló arányt érnek majd el. A L'Oreal brit ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a sminkelés annak köszönhetően válik majd egyre inkább elfogadottá a férfiak körében, hogy növekszik majd a társadalmakon belül az úgynevezett "szelfigeneráció" számaránya.
A Daily Telegraph úgy tudja, hogy az ASOS online kiskereskedelmi láncolat már megkezdte egy férfi szépségápoló csomagnak az értékesítését, amely kozmetikumokat és olyan sminktermékeket is tartalmaz, mint a szempillaspirál.
A férfi kozmetikumok iránti egyre növekvő kereslet kielégítésére a nyugati világ sztársminkesei is reagáltak; weboldalaikon olyan videókat helyeztek el, amelyek kifejezetten a férfiak számára adnak szépségápolási, sminkelési tanácsokat.
Ilyen videó látható a make-up mogulnak tartott Charlotte Tilbury honlapján is:
Tavaly a 26 éves szépségfilmblogger, Gary Thompson lett az első férfi, aki egy sminkreklámban szerepelt. A L'Oreal True Match Foundation hirdetésében a híresség mellett Cheryl Fernandez-Versini is szerepelt.
A reklámmal kapcsolatban Gary úgy nyilatkozott:
Öt évvel ezelőtt, ha a férfiak sminkjéről volt szó, akkor még mindenki extrém, szikrázó szemhéjpúderra gondolt. Ez ma már nem így van, mert a férfiak sminkje nem kell, hogy extrém legyen. Tehát bátran használhatnak a férfiak természetes alapozást és kontúrozást, nem kell extrémen kisminkelniük magukat. "