Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A Dolce & Gabbana lemondta divatshow-ját, miután rasszizmussal vádolták meg

Tóth Dalma

2018.11.22. 13:00

A píszí hívei szerint az olasz luxusmárka a kínaiakkal kapcsolatos negatív sztereotípiákra erõsített rá.

A Dolce & Gabbana a shanghaji show-ját reklámozta Kínában. A reklámfilmen az látható, ahogy egy kínai nő nevetgélve evőpálcikával próbál megenni egy pizzát. Több hasonló reklámot is készítettek, volt, hogy a pizzát kicserélték spagettire.

Emiatt többen elkezdték kritizálni a divatmárkát, rasszistának nevezve azt.

A Weebo nevű kínai közösségi médiaplatformon útjára indult a #DGcancelshow hashtag, amivel a show bojkottjára buzdítottak. A hashtaget közel egymillióan osztották meg. Közbe több kínai híresség is jelezte, hogy nem megy el az eseményre.

A botrány tovább dagadt, miután olyan képernyőfotók kerültek elő, amelyeken Stefano Gabbana megvédte a reklámjukat, és azt írta, nem érti mi a baj, hiszen a kínaiak evőpálcikával esznek, valamint további megjegyzéseket is tett a kínaiakra.

Az olasz divatmárka végül behódolt és elnézést kért. Törölték a reklámjaikat, sőt kénytelenek voltak lemondani a divatshow-t is. Hozzátették, hogy Stefano Gabbana Instagram-profilját – ahonnan a kínaiakra megjegyzést tett képernyőfotók származnak – valaki meghackelte.

A Dolce & Gabbana teljes bevételének 30 százaléka Kínából származik.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére