És tényleg jön a fizetõs Facebook
2017.10.22. 14:28
A Facebook már jó ideje dolgozik az előfizetői szolgáltatás bevezetésén, pár hónappal korábban jelentették be, hogy a fizetős tartalmakat az "Instant Articles" (magyarul:Azonnali Cikkek) szolgáltatásba építenék be.
A cég logikai következtetése egyszerű: ma már egyre többen csupán információszerzésre használják a legnagyobb közösségi oldalt. A fiatalabb korosztály kiszorulásával a Facebookon jelentősen megnőtt a hírolvasók aránya, akik akár fizetnének is a nevesebb globális lapok anyagaiért.
Így a Facebook vezetősége bejelentette, hogy az elkövetkezendő hónapban elindítják a közösségi oldal fizetős részét. A tervezet szerint egyes cikkek, publikációk csak előfizetés ellenében lesznek elérhetőek.
A The Next Web által ismertetett ötlethez eddig a világ 12 legnagyobb kiadó vállalta csatlakozott. Név szerint:
- Bild
- The Boston Globe
- The Economist
- Hearst (The Houston Chronicle and The San Francisco Chronicle)
- La Repubblica
- Le Parisien
- Spiegel
- The Telegraph,
- Tronc (The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, and The San Diego Union-Tribune)
- The Washington Post
Az előfizetésből származó profitot a kiadók 100 százalékban meg is tartják, így elsősorban ők nyernek az üzlettel, de a Facebook így még inkább "hírportál" irányába tolódik el, ezáltal hosszú távon feleslegessé teszi a klasszikus médiacégeket is.
Kritikusok szerint a Facebook még közelebb került ahhoz, hogy ne csak közösségimédia-cégként, hanem kiadóvállalatként tekintsenek rá az emberek.