A családok éve után tovább erõsödhet a családbarát Magyarország
2019.01.16. 15:34
Novák Katalin a Nagycsaládosok Országos Egyesülete által szervezett, a budapesti Kopp Mária Intézetben tartott konferencián közölte, idén kiemelten kívánnak foglalkozni az apák családban betöltött szerepével – írja az MTI. Fontos családpolitikai témának mondta még a gyermekek védelmét és a fiatalok életkezdésének támogatását.
Ez utóbbira utalva kitért a családvédelmi nemzeti konzultációra, melyre csaknem 1,4 millióan adtak választ. Közölte, napok kérdése, hogy az értékelés befejeződjön, ekkor állnak majd ki a pontos eredményekkel, melyekkel a kormányzat nemcsak felhatalmazást, hanem "házi feladatot" is kap.
A Családszervezetek VI. Konferenciáján megjelentek előtt Novák Katalin azt hangoztatta, a cél az, hogy Magyarország ismét egy gyarapodó, fiatalodó nemzet lehessen, és ebben a kormány továbbra is partnerként számít a hasonló célokat kitűző szervezetekre. Felidézte, tavaly 1500-nál több, például a családszervezetek által szervezett programhoz adtak támogatást, és ezeken a rendezvényeken több százezer embert tudtak "megmozgatni".
Szerinte a családszervezeteknek is köszönhetően az elmúlt nyolc évben egyre közelebb kerültek a "családbarát Magyarország" céljához.
Az államtitkár elmondta, idén a különböző családtámogatásokra több mint 2 ezer milliárd forint áll rendelkezésre a költségvetésben, ez az összeg 2010 óta megduplázódott. Soha ennyi forrás nem volt még otthonteremtésre, családi adókedvezményre – fűzte hozzá.
Novák Katalin felsorolta a családok évében bevezetett támogatási formákat, ezek között – meghatározott esetekben – a jelzáloghitelek csökkentését, a diákhitelek felfüggesztését, vagy teljes eltörlését.
Novák Katalin ugyanakkor arra hívta fel a figyelmet, hogy minden támogatás annyit ér, amennyien tudnak róla, ahányan igénybe tudják venni. A családszervezeteket ezért arra kérte, segítsenek abban, hogy ezeket a lehetőségeket minél több fiatal megismerhesse.
Az államtitkár kitért a családi élet szépségeit bemutató a "szülőnek lenni kaland" című reklámfilmekre is, melyeknek szerinte a legfontosabb eredménye az, hogy a fiatalok elkezdtek beszélni a témáról, és így megtalálhatják saját válaszaikat.