Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Sztrájk miatt bénulhat meg a jövõ hét elején Franciaország

Bokor Gábor

2018.04.22. 18:40

Az Air France francia légitársaság dolgozói és a francia vasutasok tovább folytatják hétfõn és kedden gördülõ sztrájkjukat.
PÁRIZS, 18:40

Az Air France francia légitársaság dolgozói és a francia vasutasok tovább folytatják hétfőn és kedden gördülő sztrájkjukat.

Az Air France dolgozóinak újabb sztrájknapján a járatok 75 százaléka fog közlekedni. Ez lesz a tizedik munkabeszüntetés a fizetésemelés érdekében februárban indított tiltakozás során.

A tengerentúli járatok 65, az európaiaknak 65, a belföldieknek pedig mintegy 85 százaléka indul el hétfőn, a pilótáknak 28, a légiutas-kísérőknek a 19, a földi személyzetnek 13 százaléka vesz részt a munkabeszüntetésben. 

Belső konzultációt indítunk annak érdekében, hogy a dolgozókat egyesével győzzük meg a szakszervezetek által elutasított bérmegállapodásról"

– jelentette be az Air France, majd hozzátették, hogy az április 26-ától május elejéig tartó szavazás negatív eredménye esetére Jean-Marc Janaillac, a légitársaság elnöke kilátásba helyezte lemondását. 

Az ágazatban dolgozó 11 szakszervezet béremelésért sztrájkol, és legalább hatszázalékos emelést követel. Azonban a feszültség onnan ered, hogy a cégvezetés mindössze egyszázalékos emelésre látott eredetileg lehetőséget, majd a múlt héten a sztrájkok miatt két százalékra módosította az emelést az idei évre. A szakszervezetek nem fogadták el az ajánlatot.

A francia légitársaságnál 2011 óta nem volt béremelés. A légitársaság vezetősége szerint a sztrájk eddig 300 millió eurós veszteséget okozott.

A Macron-kormány reformja ellen április eleje óta sztrájkoló vasutasok is munkabeszüntetést tartanak a jövő hét első két napján. A szuperexpresszeknek (TGV) 35, a gyorsvonatoknak 40 százaléka fog közlekedni.

A 140 ezer embert foglalkoztató, közel 50 milliárd eurós adósságot felhalmozó SNCF reformja és modernizációja Emmanuel Macron államfő egyik legnagyobb feladatának ígérkezik.

1995 óta szinte mindegyik kormány megpróbálkozott vele, de a szakszervezeti tiltakozások nyomán feladta. 

A kormány legfőbb célja, hogy megszüntesse a vasúti dolgozók kivételezett helyzetét, amely a munkahelyek életre szóló szavatolását és az 50 és 55 év közötti nyugdíjba vonulást teszi lehetővé, miközben a franciák többségére a 62 éves nyugdíjkorhatár vonatkozik. Ez a változás 2020-tól lép életbe a vasúthoz belépő dolgozókra.

Az SNCF közel 50 milliárd eurós adóssága a becslések szerint 2026-ra 62 milliárd euróra bővülhet. Emmanuel Macron államfő egy interjúban azonban azt ígérte, hogy az állam 2020. január 1-jétől fokozatosan átvállalja az elsősorban a szuperexpresszek (TGV) fejlesztéséből származó terhet. A sztrájk hétfői és keddi ötödik szakasza után legközelebb szombaton és vasárnap terveznek a szakszervezetek munkabeszüntetést.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére