Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Robbanás okozhatta a szmolenszki légikatasztrófát

888.hu

2018.04.12. 08:38

A tragédiát nem a pilóták hibája, hanem egy sor szándékos, egyebek között a gép oroszországi javításakor tett intézkedés, végül a levegõben történt robbanás okozta - áll abban az idõközi mûszaki jelentésben, melyet szerdán hozott nyilvánosságra Varsóban a lengyel minisztériumi vizsgálóbizottság.
SZMOLENSZK, 08:38

A tragédiát nem a pilóták hibája, hanem egy sor szándékos, egyebek között a gép oroszországi javításakor tett intézkedés, végül a levegőben történt robbanás okozta – áll abban az időközi műszaki jelentésben, melyet szerdán hozott nyilvánosságra Varsóban a lengyel minisztériumi vizsgálóbizottság.

A dokumentumot a PAP hírügynökség tette közzé azzal egy időben, hogy az Antoni Macierewicz volt nemzetvédelmi miniszter vezette bizottság ismertette a vizsgálat eddigi eredményeit. A zárójelentés Macierewicz szerint megközelítőleg egy év múlva várható.

Az ismertetett dokumentumban semmissé nyilvánítják a 2010-2011-ben működő, Jerzy Miller akkori belügyminiszter vezette lengyel bizottság jelentését, amely eddig hivatalos lengyel álláspontnak számított, és amely a lengyel pilótákat is felelőssé tette a katasztrófáért. Macierewicz szerint a Miller-jelentés politikai nyomásgyakorlás hatására készült. Aláhúzta: a zárójelentés elkészítéséig nem fogalmazzák meg a lengyel állam újabb hivatalos álláspontját.

A gép bal szárnya robbant fel

A szerdai jelentés szerint a gép bal szárnya a szmolenszki repülőtér előtt mintegy 900 méterrel felrobbant, és még a föld felett robbant fel a gép törzse is, így nem egy nyírfával való ütközéskor rongálódott meg, ami az orosz vizsgálóbizottság 2011-es jelentése szerint a katasztrófát okozta. A Macierewicz-bizottság szerint a katasztrófát „egy sor tudatos lépés” okozta, köztük felsorolja a gép oroszországi javítását, a lengyel küldöttség útja megszervezésének a módját, a gép „tudatosan téves irányítását” az orosz légi forgalmi irányítók részéről, majd a gép meghibásodásait és felrobbanását.

A robbanásra a bizottság szerint a gép több tízezer roncsdarabra való szétesése, akárcsak az áldozatokon kimutatott sérülések vallanak, valamint az, hogy a lezuhant gép nem vájt ki mély krátert. Rámutattak: a robbanást nem vonta kétségbe az Oroszországi Föderáció Államközi Légügyi Bizottságának (MAK) 2011 augusztusában ismertetett jelentése sem, amely viszont az üzemanyagtartályban bekövetkezett úgynevezett hidraulikus lökéssel magyarázta ezt.

Még vizsgálják, mi okozta a robbanást

Azt, hogy robbanás történt, Macierewicz a konferencián kétségtelennek nevezte. Elmondta viszont: még vizsgálják, mi okozta ezt, „hol helyezhették el esetleg a robbanóanyagot”. A bizottság szakértői elmondták: az üzemanyag esetleges belobbanása okozta robbanás másfajta károkat okozott volna, mint amilyeneket adott esetben észleltek, és másképpen néznének ki a roncsok a földnek ütközéskor történt robbanás után is.

A konferencián Frank Taylor brit légi forgalmi szakértő rámutatott: a lengyel pilóták hibáját kiemelő orosz bizottság vizsgálata hiányos volt, többek között nem állították össze a gépet, ami az ilyen vizsgálatok nélkülözhetetlen része. Macierewicz közölte: a továbra is Oroszországban tartott géproncs összeállítását egy virtuális modellel helyettesítik, ezen jelenleg az amerikai Nemzeti Légiforgalmi Kutatóközpontban (NIAR) dolgoznak.

 

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére