Opel: nem sértettünk környezetvédelmi szabályokat
2015.10.25. 14:53
A Deutsche Umwelthilfe nevű német környezetvédők szerint az Opel autógyár is beleesik az egyre tovább gyűrűző Volkswagen-botrányba. Ugyanis a zöldek szerint az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6-os dízele bizonyos helyzetekben 17-szer annyi káros anyagot bocsát ki, mint a megengedett határérték – jelent meg a brit Financial Timesban.
A civil környezetvédők még a berni egyetemmel is elvégeztettek egy mérést, ami bebizonyította, hogy a kipufogó nitrogén-oxid kibocsátása csak 150 km/h alatti sebességnél és csak két kerék forgása esetén maradt a megfelelő határérték alatt. Ha a mindennapi élethez hasonlóan mind a négy kerék forgott az autón, abban a pillanatban rögtön megkétszereződött, vagy négyszereződött a káros anyag kibocsátás.
Az Opel azonban cáfolja a zöldek vádjait. A német gyártócég szerint saját méréseik szerint a Zafira minden emissziós értéke megfelel az uniós előírásoknak. A vizsgálatokat viszont a berni egyetemen végezték, akik egyébként a svájci kormánynak szoktak hasonló méréseket teljesíteni.
A Deutsche Umwelthilfe nem csak az Opelre szállt rá. Azt tervezik, hogy még egy csomó autógyár esetében bevizsgáltatják az autók károsanyag-kibocsátását. A fokozott figyelem az után kezdődött, hogy a Volkswagennek 8,5 millió dízelt kellett visszahívni, amiért jóval a megengedett érték fölött bocsátották ki a kipufogón a nitrogén-oxidot. A botrány után a VW elismerte, hogy valóban, egy olyan szoftvert telepítettek az autókba, amely a valósnál kisebb értéket mutat. A csalás miatt az autógyártó elvesztette cége értékének negyedét.