Oktatási liberalizmus: már nem kötik a felvételihez a tanulmányi eredményt
2022.05.28. 13:50
Az első félévben, amióta egy San Francisco-i középiskola megszüntette az érdemeken alapuló felvételit, és áttért a sorsolásos rendszerre, a tanárok háromszor annyi D és F osztályzatot adtak, (ez nálunk egyesnek illetve kettesnek számít) mint a szabályzat megváltoztatása előtt.
A Lowell High School 2021 februárjában kapott hatalmas figyelmet, amikor a San Francisco-i Oktatási Tanács megszavazta az érdemeken alapuló felvételi megszüntetését, és helyette véletlenszerű sorsolást vezet be – írta akkor a The Daily Wire. A testület tájékoztatása szerint az új felvételi szabályzatot a COVID-19 miatti korlátozások miatt léptették életbe, amelyek megnehezítették a tanulást, ami viszont alacsonyabb osztályzatokhoz és teszteredményekhez vezetett a Lowellbe belépni szándékozó diákok számára.
Az új szabályzat az őszi szemeszterre lépett életbe, és a San Francisco Chronicle arról számolt be, hogy „a Lowell elsőéves osztályának 620 diákjának 24,4%-a kapott legalább egy D vagy F osztályzatot az őszi félév során, szemben az előző évfolyam 7,9%-ával.”
Az iskola igazgatója azonban kitartott amellett, hogy az új felvételi szabályzat nem tehető felelőssé a sikertelen osztályzatok számának növekedéséért, mondván, „túl sok változó járult hozzá” ehhez az eredményhez.
Az új felvételi szabályzat ellenzői szerint ez elbagatellizálja a korábban felvett hallgatók kemény munkáját. Egy nő a Twitteren kritizálta az új szabályzatot.