Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Nyisd ki a kormány ablakát!

2015.11.13. 17:15

Pár hasznos infó a kormányablakokról. Szolgálati közlemény!
 
Miért fontos a kormányablak?

Amikor ügyeket intézünk, gyakorlatilag kapcsolatba kerülünk az állammal. Az pedig, hogy mennyire tudjuk hatékonyan intézni ügyeinket, meghatározza az államról alkotott képünket. Ezért jogosan várhatjuk el egyrészt, hogy ügyeiket hatékonyan, gyorsan és egyszerűen intézhessük, másrészt azt is, ebben a közigazgatási eljárás által az állam segítséget nyújtson számunkra.

Mi a cél, mi az eszköz?

A cél az, hogy egyszerűbben intézzük ügyeinket.

Az eszköz pedig - a koramnyablak.hu szerint -

egy egységes és integrált intézmény, mely egy hatékonyabb és egyszerűbb ügyintézést valósít meg." 

A jól szervezett közigazgatáshoz jogunk van, magyarán: elvárhatjuk, hogy kellő pörgéssel el tudjuk intézni dolgainkat. 

Ennek érdekében további cél az, hogy mindenki a lakóhelyéhez legközelebb, vagy bármely, a számára legkönnyebben elérhető kormányablakban, munkaidőn kívül is el tudja intézni a hivatalos ügyeit.

Mi a kormányablakok sztorija?

Az első kormányablakokat 2011-ben nyitották a megyeszékhelyeken és a megyei jogú városokban, mindenütt egységes arculattal. Ugyanakkor már abban az évben elkezdődött a felkészülés a kormányablakok országos hálózatának a kialakítására. Az új kormányablakok megnyitása 2014 februárjától folyamatosan történik.

A kormányablakoknál összesen 423 féle ügykört intézhetünk.
Jelenleg a legjellemzőbb ügycsoportok:
  • a személyi igazolvánnyal kapcsolatos feladatok 
  • a jármű nyilvántartással és a vezetői engedéllyel kapcsolatos feladatok
  • a kormányablakok hatáskörébe tartozó, illetve abba nem tartozó ügyekben tájékoztatás nyújtása
  • a lakcímigazolvánnyal és a családtámogatással kapcsolatos feladatok

Az ügyfél beadványait a hivatal bonyolítja le az illetékes hatóságoknál, részletesen tájékoztatva a kérelmezőt az ügymenetről vagy a hiánypótlásról.

Ez pedig azért jó, mert

így nem kell több helyre elmennünk, többféle ügyfélfogadási rendhez igazodnunk. Vannak olyan ügyek, amelyekben a kormányablakok kizárólag tájékoztatást nyújtanak, de egyre több az olyan, amelyekben szolgáltatást is. 

Kik szolgálnak ki bennünket a kormányablakoknál?

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem szakirányú, illetve közszolgálati továbbképzései segítik a kormánytisztviselői kar felkészülését a folyamatosan növekvő ügyfélkör ellátására. Ezeknek köszönhetően a kormánytisztviselők képesek lesznek a bővülő ügyfélkör és ügytípus ellátására is.

Röviden: az első az ügyfél, a cél pedig a sikeres ügyintézés.
A Miniszterelnökség, és ezen belül a Területi Közigazgatásért Felelős Államtitkárság Kormányablakokért Felelős Helyettes Államtitkárságának célja, hogy a kormányablakok országos hálózatának helyszínei, különös tekintettel a speciális, frekventált helyszínekre, biztosítsák a magas színvonalú, integrált egyablakos ügyfélkiszolgálás lehetőségét mindenkinek.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére