Népszerű applikációba gyűrűzött be az Iszlám Állam propagandája
2019.10.24. 11:00
Az Iszlám Állam a Facebook, Twitter és YouTube után új programon keresztül igyekszik híveket szerezni, mégpedig TikTok alkalmazás segítségével.
A terrorszervezet számára az applikáció ideális: a TikTok a legtöbbször telepített applikációk sorában a harmadik helyen áll, felhasználóik nagy része (30 százaléka) pedig fiatalkorú. A TikTokra posztolt rövid videókban sokkal hatékonyabban adhatók át az üzenetek, és ezekből kis idő alatt több is elkészíthető.
A videók több felhasználótól származnak, mindegyikre 25 és 125 közötti like érkezett. Ez nem tűnik soknak, de mégis döbbenetes, ha azt vesszük, hogy a videók kínzásokat, lőfegyverrel és macsétával történő kivégzéseket mutattak be. A dolgot emellett igencsak gyomorforgatóvá teszi, hogy ezeket a videókat rendszerint szivárványos, konfettis, szívecskés filterekkel látták el.
A TikTok a propagandavideókat törölte, és szakértőkkel dolgozik együtt, hogy a jövőben az ilyen tartalmakat kiszűrhessék.