Németország: Miért nem megy a matek, az értelmes olvasás?
2020.02.09. 10:02
Mindenekelőtt az OECD által alkalmazott „nyitott és ingyenes munka” fogalma bizonyult szerinte holtpontnak, amelyet a napközis központokban és az iskolákban írtak elő, tartósan károsítva a gyermekek pszichéjét. A pszichiáter arra ösztönzi a szülőket, hogy védjék meg magukat ezekkel az elképzelésekkel szemben és vonják be a tanárokat a tiltakozásba – olvasható az Epoch Times felületén.
Winterhoff hangsúlyozta, hogy a gyermekeknek időre van szükségük a fejlődéshez. A felnőttek felelősek azért, hogy a gyerekeket bevezessék a felnőttek életébe: „A gyermekkor az élet egyetlen szakasza, melyben az embereknek nem szabad felelősséggel tartozniuk” – mondja.
1995-ig feltételezhető, hogy minden gyermek a koruknak megfelelőnek ítélt pszichológiai fejlődés szintjén volt. Ezután
Ez nyilvánvalóan tiszta ideológia, hangsúlyozta Winterhoff. A tanárokat nem kérdezték meg. Ez a stratégia az oktatáspolitika szempontjából folytatódik. Ennek egyik következménye az, hogy a Konrad Adenauer Alapítvány szerint a német középiskolát végzettek körülbelül 50 százaléka már nem hajlandó egyetemre járni és súlyos nehézségekkel szembesül a matematika, a német nyelv és még az értelmes olvasás terén is.
Ez az egyetlen módja annak, hogy a gyermekek megszerezzék a biztonságot, „megtanulják, mi a jó és mi a rossz”.
Winterhoff annak örülne, hogy a szülők a hétvégén legalább egy nap nem használnának okostelefont, táblagépet és hasonlókat, ehelyett újból felfedeznék a természetes tevékenységeket, például a túrázást, a kerékpározást, az úszást, intenzíven gyakorolnák a természetes családi együttlét megannyi elfoglaltságát.