BKK: nem csúszik, nem süllyed a metró
2015.10.06. 07:43
Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója eloszlatta a rémhíreket a 3-as metró műszaki állapotáról. Az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a híresztelések ellenére
A Népszabadság hétfőn közölte le, hogy forrásai szerint a 3-as metró útvonalán az alagutak statikai problémák miatt jelentős kockázatot hordoznak, a Kálvin tér és a Határ út között helyenként süllyed az alagút. A lap arról is beszámolt, hogy az Üllői út alatti kritikus szakaszon födém megerősítésre szorul az alagút.
Ezzel szemben a BKK kedden arról tájékoztatott, hogy a 3-as metró tekintetében statikai problémák nem merültek fel, az alagút nem süllyed. A Főmterv által leszállított engedélyezési tervekben födém megerősítés nem szerepel, a tervezői vizsgálatok alapján a műszaki állapot ezt nem indokolja.
A szerelvények felújítása is hamarosan elkezdődik, és a közbeszerzési pályázatot nyert orosz Metrovagonmas is tartja a határidőket.
A megállapodás értelmében a cég két és fél év alatt 37 szerelvényt (egyenként 6 kocsi) újít fel. Az első szerelvények már 2017-ben forgalomba állhatnak. A korszerűsítendő szerelvényeket 2016 márciusáig kell átvennie az orosz cégnek. Az első felújított szerelvények már 2017 februárjától üzemelhetnek, míg a két utolsó szerelvény 2018 júniusában érkezik vissza a fővárosba.
A közbeszerzési határidők szigorúak: ha a Metrovagonmas késik a szerződésben meghatározott szállítási határidőkkel, akkor másfél milliárd forintot kell fizetnie, ami naponta egy millió forinttal emelkedik.
Az uniós forrásokból tervezett strukturális felújítás során a metróalagutak födémjeit is fel kell majd nyitni. A kormány tavaly novemberben döntött a 3-as metró infrastrukturális felújításáról, 125 milliárd forint értékű uniós támogatás bevonásával.