Nem elég multikulti a svéd iskola, ezért még több migráns kell
2019.02.05. 12:20
Az SVT mutatott be egy felmérést, amelyből kiderül, hogy a svéd iskolákban tanuló diákok 25 százaléka külföldi hátterű, ami nem meglepő, hiszen a skandináv állam erősen bevándorláspárti, minden erejükkel azon vannak, hogy minél több bevándorlót fogadjanak be.
A felmérésből az is kiderül, hogy Linköping városában van olyan iskola, ahol a tanulók 90 százaléka migráns, a város többi tanintézetében viszont "csupán" 5 százalék a külföldi hátterű diákok száma. Gyakori jelenség az aránytalan eloszlás, emiatt pedig már a hatóságok is próbálják erőltetni az iskolai multikulturalizmust.
A svéd oktatási hivatal vezetője, Peter Fredriksson eddig sikertelennek nevezte a multikulturalizmust előmozdító kísérletet:
A tanulókat a szociális és migrációs hátterük alapján próbáltuk összerakni, aminek viszont az lett a vége, hogy növeltük a különbségeket az iskolai eredményekben."
Az önkormányzatok eközben mindent elkövetnek azért, hogy minél kevertebb iskolákat hozzanak létre: minden iskolát a városközpontba helyeznek át, a gettóban lévőket felszámolják, a kisebb oktatási intézményeket összeolvasztják, továbbá megváltoztatják az iskolai besorolási rendszert is, hogy könnyebben össze tudják rakni az osztályokat – függetlenül a tanulók lakóhelyétől.
Mindez arra – az amúgy is ismert tényre – enged következtetni, hogy a bűnözési statisztikában már megjelent tendencia beigazolódott: a migránsok által lakott városrészek erős gettósodásnak indultak, ami már az iskolai életre is kihat. Fredriksson szavaiból ugyanis kiderül, hogy
Problémát jelent mindemellett az is, hogy az ország egyes területein lévő iskolákba már tanárt is nehezen találnak, sőt már több iskolát is be kellett zárni, mivel azok vezetői nem tudták uralni a helyzetet az erőszakos cselekmények felett.