Nahát: Párizs visszatalált a prüdériához
2017.03.29. 22:58
Úgy tűnik a szerelem városában is vannak bizonyos határai a liberalizmusnak. A nagy progresszív metropolisz most pár reklámot bélyegzett túl szexistának.
Párizsban több hirdetőplakát is kiverte a biztosítékot, túl "szexistának" tartották a derék francia fővárosiak a rajtuk látható tartalmat.
Anne Hidalgo polgármesternek az a célja, hogy Párizs, akárcsak London, vagy Genf, a magasba emelje a szexizmus elleni harc zászlaját.
Victoire en #ConseildeParis !!! @JCDecaux_France s'engage à ne plus diffuser de publicités sexistes, discriminatoires, LGBTphobes à @Paris ! pic.twitter.com/JaB84u2jaG
— Hélène Bidard (@Helenebidard) March 28, 2017
A francia főváros által megszavazott tilalom minden olyan reklámanyagot betiltana, ami szexistának, homofóbnak, vagy "degradálónak" tűnhet. A polgármester úgy nyilatkozott,
ez egy fontos lépés, hogy visszaszorítsuk a sztereotípiákat, és a nők elleni erőszakot.”
Kezet is foghatna a svédekkel. Az új tilalom értelmében semmilyen szexista vagy diszkriminatív tartalmat nem lehet majd a plakátokon megjeleníteni, ezt pedig a JC Dexaux nevű vállalat biztosítaná.