Megkettőzi a saját propagálásába fektetett pénzt a Facebook
2019.06.15. 10:48
A közösségi oldal hírneve az utóbbi években finoman fogalmazva is megtépázódott. Több alkalommal is fény derült rá, hogy a Facebook több millió felhasználójának személyes adataival él vissza, mindemellett pedig a techóriás előszeretettel cenzúrázza a jobboldali, konzervatív hangokat.
Ahelyett azonban, hogy a Facebook a felelős adatkezelésre és a szólásszabadság tiszteletben tartására helyezné a hangsúlyt, inkább úgy döntött: még többet fognak költeni reklámra, hogy helyreállítsák a közösségi oldal hírnevét.
A Facebook vezető marketingese szerint megduplázzák a reklámokra költött pénzt. 2018-ban a techóriás erre a célra 382 millió dollárt költött, ami 50 millió dolláros emelkedés 2017-hez képest. Igaz, ezek csak a becslések, a Facebook maga ugyanis nem közölte, mennyit költ reklámokra.
Nem kérdés, hogy vétettünk hibákat, és ezeket egyesével meg is akarjuk oldani, de ezt kommunikálnunk is kell a világ felé
– mondta a marketinges, Antonio Lucio.
A reklámokra költött több pénz mellett „színesítené” is magát a Facebook, több nőt és színes bőrűt szeretne foglalkoztatni.
Az mindenesetre biztos, hogy a techóriásnak van elég baja: a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) vizsgálatot indított a Facebook ellen a Cambridge Analytica-botrányt követően, mely során kiderült, hogy a közösségi oldal mintegy 87 millió felhasználó adatát adta el a tudtukon kívül a politikai elemző és tanácsadó cégnek.