Lecsap a brit píszírendőrség a reklámokra
2019.06.15. 20:50
Pénteken életbe lépett egy új törvény az Egyesült Királyságban, miszerint a hirdetésekben le kell számolni a nemi sztereotípiákkal. Azaz nem számít elfogadhatónak például az, ha egy reklám azt sugallja, hogy egy nő feladata a karácsonyi bevásárlás és főzés.
A píszírendőrség mindenhol lecsap. A továbbiakban az sem lesz megfelelő hirdetés, amelyben egy férfinak nem sikerül pelenkát cserélnie, vagy amelyikben azt mutatják, hogy egy nő nem tud parkolni az autóval. A kisfiúkat nem lehet leendő tudósként vagy szuperhősként, a lányokat pedig jövőbeni balerinaként ábrázolni. A fiúkat nem lehet merészként, a lányokat pedig gondoskodóként beállítani. De az a reklám sem lesz megfelelő, amely azt mutatja, hogy egy családi vacsora után a nő egyedül mosogat. A brit reklámfelügyelő hatóság elárulta, hogy arra összpontosítanak, hogy a szerintük káros reklámokat eltávolítsák, így szeretnék felvenni a harcot az egyenlőtlenségekkel szemben.
A Brit Reklámügyi Hatóság (ASA) tiltólistájára kerülnének a következők:
- Olyan reklámok, melyek egy családot mutatnak be, ahol egyedül a nő végez házimunkát.
- Olyan reklámok, melyek azt sugallják, hogy egy bizonyos tevékenység alkalmatlan fiúk számára, mert azok lányosak (és fordítva).
- Olyan reklámok, melyek azt sugallják, hogy a férfiak képtelenek egyszerű feladatokat megoldani.
Viszont az ASA-nak – mivel egy független iparági szabályozó szerv – nem lesz lehetősége arra, hogy büntetéseket szabjon ki. Szankcionálni azonban tudnak, és egyébként is nagy a befolyásuk, mivel a brit csatornának követniük kell a szervezet alapelveit.