Kutatás bizonyítja, hogy a liberális média az USA-ban sem "független és objektív"
2019.01.16. 11:18
A Media Research Center (továbbiakban MRC) nevű kutatóközpont arra a vállalkozásra adta a fejét, hogy megvizsgálja a Trumpról szóló híradásokat – egészen a 2017-es beiktatásától kezdve. Nemrégiben látott napvilágot a tavalyi évről szóló jelentésük, ami a liberális médiumok döbbenetes egyoldalúságáról árulkodik.
A kutatóközpont a 2017. január 20-i elnöki beiktatás óta követi a Trumpról szóló híradásokat a három legnagyobb amerikai televíziótársaságnál, az ABC-nél, a CBS-nél és az NBC-nél. Legfőképpen az esti hírműsorokra koncentráltak, amelyeket átlagosan 23 millió amerikai polgár néz esténként.
Ez a tendencia pedig gyakorlatilag az elnök beiktatásától kezdve szakadatlan, a negatív hírek 82 százalékra rúgtak 2017 áprilisában, 2018 februárjában pedig már 96 százalékot tettek ki.
A kutatás kimutatta azt is, hogy a Trumppal kapcsolatos pozitív híreket vagy direkt jelentéktelenítik, vagy nemes egyszerűséggel nem számolnak be róla. Helyette azonban mindent megtesznek, hogy a műsoridőben az elnökre nézve negatív tartalmat sugározzanak. Nem véletlen, hogy a három adó a legtöbb időt Trump állítólagos orosz kapcsolataira szánta, 2018-ban 858 percet szántak erre, a beiktatás óta pedig a három adó összesen 2 092 percben (!) taglalta az orosz sztorit.
Az MRC kutatása egyébként egybevág a Pew Research Center kimutatásával, amely szerint Trump első 60 napjában a róla szóló híradások 62 százaléka negatív, 3 százaléka pozitív, 33 százaléka pedig semleges hangvételű volt. Ha a semleges híradásokat figyelmen kívül hagyjuk, akkor azonban sokkal döbbenetesebb arány jön ki: a negatív hírek ebben az esetben 93 százalékra emelkednek, szemben a mindössze 7 százaléknyi pozitív hírekkel.