Közvélemény-kutatás: a vásárlók nem tolerálják, ha a vállalatok beszállnak a politikai harcokba
2022.05.17. 09:40
A McDonald's hétfőn jelentette be, hogy 32 évnyi oroszországi működés után eladja oroszországi üzletét.
A népszerű gyorséttermi franchise cég közleményben közölte, hogy
A bezárások 847 McDonald's-helyszínt érintenek Oroszországban. Neil Saunders, a GlobalData ügyvezető igazgatója szerint a pénzügyi veszteségük jelentős lesz, hiszen a legtöbb éttermük ebben az országban volt megtalálható.
A Starbucks mindeközben pedig úgy határozott, hogy
A vállalatnál nem idegenek az ilyesfajta politikai döntéshozatalok, korábban több baloldali ügyet is felkaroltak. Ilyen volt az az eset, mikor Amerikában nyíltan támogatni kezdték Black Lives Matter mozgalmat, az alkalmazottait „faji előítéletességi képzésre” kényszerítette, és több ezer menekültet kezdett el alkalmazni.
A cég ezúttal úgy döntött, hogy fedezik azon alkalmazottak útját egy olyan államba, ahol biztosított számukra az abortusz vagy „nemi identitását megerősítő műtét” lehetősége.
Korábban hasonló lépést már megtett az Amazon, a Citigroup, a Yelp, az Uber, a Lyft, a Bumble, a Match Group és a Salesforce is. Az Amazon konkrétan azt mondta, hogy évente legfeljebb 4000 dollárig fizeti az utazási költségeket.
A hétfőn közzétett Convention of States Action/Trafalgar Group felmérése azonban jól rámutat arra, hogy
A felmérés a következő kérdést tette fel a válaszadóknak: „Mennyire valószínű, hogy Ön nem használ többé olyan vállalat termékét vagy szolgáltatását, amely nyíltan kiáll egy olyan politikai menetrend mellett, amellyel nem ért egyet?”.
A legtöbben, 87,1 százalékuk megfontolja, hogy nem használná tovább a kérdéses vállalat termékét vagy szolgáltatását, és közülük 51,8 százalékuk szerint ez „nagyon valószínű”.