Korábbi brit miniszterelnök-helyettes lett a Facebook globális kommunikációs igazgatója
2018.10.19. 17:55
Sir Nick Clegg volt brit miniszterelnök-helyettest nevezte ki globális kommunikációs részlegének vezetőjévé a Facebook.
A világ legnagyobb közösségi médiaportáljának pénteki londoni bejelentése szerint Clegg alelnöki rangban irányítja hétfőtől a Facebook globális kapcsolati és kommunikációs tevékenységét.
Az 51 éves Sir Nick a harmadik legnagyobb országos brit parlamenti erő, a Liberális Demokraták vezetőjeként kötött koalíciós szerződést a 2010-es nagy-britanniai parlamenti választások után David Cameronnal, a Konzervatív Párt akkori vezetőjével. Cameron a közös kormány miniszterelnöke lett, Clegg pedig miniszterelnök-helyettesi rangban képviselte a liberálisokat a koalícióban a 2015-ös újabb választásokig, amely után a konzervatívok önállóan tudtak új kormányt alakítani – írja az MTI.
Cameron 2016-ban lemondott, miután a brit EU-tagságról rendezett népszavazáson a választók szűk, 51,9 százalékos többsége a kilépésre voksolt, jóllehet a kormány hivatalosan a bennmaradásért kampányolt.
A Financial Times című brit üzleti napilap online kiadásának pénteki értékelése szerint Clegg kinevezése a Facebook globális kommunikációs vezetőjévé legalább akkora meglepetést okozhatott brit belpolitikai körükben, mint a Szilícium-völgyben, mivel az amerikai technológiai ágazat fellegvárában kevés egykori európai politikusnak jutott ilyen magas beosztású vezető szerep.
A Financial Times szerint Clegg kinevezése arra vallhat, hogy a Facebook megpróbálja erősíteni kapcsolatait Brüsszellel, tekintettel az Európai Unió által a legutóbbi idők botrányai nyomán kilátásba helyezett szabályozási szigorításokra.
Clegg 1999-től öt évig az Európai Parlament tagja volt, és egy időben az Európai Bizottság nemzetközi kereskedelmi tárgyalójaként is tevékenykedett.
A Facebookot érintő egyik legnagyobb botrány a Cambridge Analytica nevű, londoni székhelyű egykori brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó céghez kötődik, amely idén tavasszal megjelent brit és amerikai sajtójelentések csaknem 90 millió Facebook-felhasználó adatainak megszerzésével és feldolgozásával igyekezett képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban személyre szabott üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül.
A botrány hatására a Cambridge Analytica májusban beszüntette tevékenységét és fizetésképtelenségi eljárás megindítására kért engedélyt a brit hatóságoktól.