Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Kiderült, mit vonnak meg maguktól a németek az elszálló árak miatt

888.hu

2022.05.25. 16:20

Szűkölködni kényszerülnek Németországban.

 

Épp a minap a adott ki a Nemzetközi Valutaalap (IMF) egy jelentést, amiben leírták, az ukrajnai háború és a globális ellátási láncok zavarai lassítják Németország gazdasági kilábalását a járványvédelmi korlátozások miatt bekövetkezett visszaesésből.

A szervezet szerint idén 2 százalék körüli gazdasági növekedés lesz Németországban, jövőre pedig valamivel 2 százalék feletti. Ami az inflációit illeti, az

IMF úgy kalkulál, hogy Németországban az infláció 2022-ben 6,5 százalék körül lesz, 2023-ban pedig 3,5 százalék körülire mérséklődik.

 

Közben az EY tanácsadó cég közzétette az úgynevezett „Future Consumer Index” (magyarul: Jövőbeli fogyasztói index) nevet viselő felmérését is, amelyet a Die Welt ismertetett.

A felmérés – amelyben 1000 német állampolgár vett részt – azt mutatja, hogy

az emberek kevesebbet terveznek költeni ruházati cikkekre, szórakoztató elektronikai cikkekre, valamint a futárszolgálatokra és a fitnesztermek tagsági díjaira.

 

„A fogyasztók a válsághoz és az inflációhoz igazítják vásárlási magatartásukat. A korona-járvány a végét járja. És éppen most, amikor az emberek fel akarnak lélegezni, jön a következő, mindannyiunkat érintő válság.” – mondja Klaus Ballas, az EY Németország fogyasztói cikkek és kiskereskedelem területének vezetője.

 

A megkérdezett németek közel fele tervezi a költekezése jelentős korlátozását. Nemzetközi összehasonlításban ázómban ez még kevésnek számít. Spanyolországban, Franciaországban és Olaszországban, Japánban, Ausztráliában és az Egyesült Államokban is a felmérésben részt vevők mintegy kétharmada jelentette be, hogy inkább félreteszi a pénzt, mintsem elköltené. Kínában és Dél-Afrikában ez az arány még magasabb, több mint 70 százalék, Thaiföldön pedig eléri a 85 százalékot.

Nemcsak Németországban lett az a jelszó, hogy spórolj, spórolj és spórolj újra.”

– véli Ballas.

 

A következő hónapokban a vállalatok számára még nehezebb lesz olyan termékeket értékesíteni, amelyeket a vásárlók nem tartanak feltétlenül szükségesnek.

A fogyasztók nagyobb valószínűséggel gondolják majd meg kétszer is, hogy milyen kiadásoknak van jelenleg értelme számukra. És még inkább összehasonlítják majd az árakat és keresni fogják az olcsó ajánlatokat, mint korábban.”

 

És hogy mire fogják költeni a pénzt?

A válasz egyszerű:

rezsire.

 

Az emberek mindenekelőtt áramra, gázra, lakbérre és élelmiszerre spórolnak.

Egy felmérés szerint – amelyben 24 országban közel 18 ezer fogyasztót kérdeztek meg – a válaszadók többsége világszerte arra számít, hogy az elkövetkező hónapokban tovább emelkednek az árak ezeken a területeken.

 

A helyzet sok területen jelentősen romlott: az infláció a vártnál gyorsabban növekszik, az áremelkedés egyre több ember számára válik komoly problémává, mert felemészti a rendelkezésre álló jövedelmet. A nagy ébredés azonban sokak számára akkor jön el, amikor megkapják a fűtésszámlát.”

– figyelmeztet Ballas.

 

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére