Javában tombol a píszí véleményterror
2019.09.16. 19:28
Habár korábban már többször érte a Guccit a rasszizmus „vádja”, ám a legutóbb egy olyan pulóverrel verték ki a hópehely generációnál a biztosítékot, amelyet pár túlérzékeny SJW a feketék elleni elnyomás szimbólumának kiáltott ki.
Hogy kicsit érthetőbbé tegyük a helyzetet: az Egyesült Államokban a 2000 környékén született, úgynevezett ezredfordulósokat nem véletlenül szokták hópehely generációnak hívni. Ők azok, akik mindenért rasszizmust, szexizmust, kirekesztést kiáltanak, és ők azok, akiknek a kegyeiért minden multi remegve küzd. Ezt a hullámot szokták meglovagolni az úgynevezett SJW-k (social justice warrior, azaz gúnyosan értett emberi jogi harcosok), akik segítenek a tiniknek újabb és újabb célpontokat találni, illetve megmondják, mi a rasszista, szexista, elnyomó stb., és mi nem.
Azért kellett idén februárban visszahívnia a cégnek az alább látható pulóvereket, mert azt az SJW-k blackface-ként azonosították. A blackface a feketéket parodizáló, kigúnyoló ábrázolási forma volt, különösen a két világháború között és az ötvenes-hatvanas években használta a filmipar, így például Hollywood.
A botrány után a cég azonnal visszahívta a terméket, ám az influenszerek és a hírességek így is elfordultak tőlük, ami komoly anyagi visszaesést jelentett: az eladások két százalékkal estek vissza, ám a Gucci részvényei 15 százalékot zuhantak – írja a Wall Street Journal.
Íme a példa arra, hogy a modern kori boszorkányüldözés, azaz a píszí véleményterror tökéletesen működik az Egyesült Államokban. Azt pedig senki nem gondolhatja komolyan, hogy egy divatóriás szándéka a rasszizmus felkorbácsolása lett volna, csak hát ugye a bolsevizmus lételeme az állandó harc...