Ennyit költ a Muszlim Testvériség PR-tevékenységre az USA-ban
2017.03.02. 11:58
A kétes hírű egyesület durva költekezésbe kezdett, így akarják megakadályozni a Kongresszust, hogy terrorista szervezetnek bélyegezzék.
A Muszlim Testvériség egy magas rangú tagja egy szudáni újságnak beszélt arról, hogy a csoport nemzetközi vezetése nagy volumenű PR-kampányba kezdett azzal a céllal, hogy az amerikai médiát és a Kongresszust eltérítse attól, hogy terrorista szervezetnek jelölje a Testvériséget.
Állítása szerint a szervezet már több kormányzati tisztviselővel és kongresszusi képviselővel is felvette a kapcsolatot, és sikerült is meggyőzni őket, annak ellenére, hogy a Testvériség palesztin szárnyát – a Hamaszt – már terrorista szervezetként tartják számon. A forrás elmondása szerint a muszlim csoport ötmillió dollárt költött a PR-kampányra.
A Testvériség Törökország és Katar támogatását is élvezi, azonban Egyiptom, az Egyesült Arab Emírségek, Bahrein és Szaúd-Arábia például mind terrorista szervezetnek nyilvánították a csoportot. Egyiptom és az Arab Emírségek kormánya már korábban is figyelmeztetett arra, hogy iszlamista lobbicsoportok működnek az Egyesült Államokban, mint például az Amerikai Muszlim Társaság (MAS) vagy az Amerikai-Iszlám Kapcsolatok Tanácsa (CAIR).
Ezzel a kampánnyal a Muszlim Testvériség elismerte, hogy ha közvetetten is, de megvetette a lábát az Egyesült Államokban. Ennek elismerése az arab médiumokban nem számít tabunak, míg Amerikában azonnal ’iszlamofóbia’ vádjával illetik azt, aki említést tesz erről.