Egyre kevesebb amerikai bízik a techóriásokban
2019.07.30. 19:20
Romlott a hírneve az olyan techcégeknek, mint a Facebook, Google, Twitter.
2015-ben még az amerikaiak nagy többsége úgy gondolta, hogy a különböző techóriások pozitív hatást gyakorolnak az országra. Ez a statisztika azonban az elmúlt években lényegesen romlott. Míg 2015-ben az amerikai lakosok 71 százaléka nyilatkozott pozitívan az ilyen cégekről, addig a Pew Research Center kimutatása szerint ez 2019-re már csak 50 százalék. 21 százalékos csökkenésről beszélhetünk, négy év alatt ennyi ember bizalmát sikerült eljátszaniuk a techcégeknek.
Nőtt viszont azok száma, akik egyenesen negatívan nyilatkoztak ezekről a cégekről: 17-ről 33 százalékra emelkedett az arányuk négy év alatt.
A Szilícium-völgy cégeinek valószínűleg nem vált hasznára az, hogy következetesen cenzúrázzák a jobboldali, konzervatív véleményeket az interneten. A statisztikára ezen felül nagy hatást gyakorolhat a Facebookot övező adatkezelési botrány is, amiért a közösségi oldal ötmilliárd dolláros büntetésre számíthat. A techcégek iránti bizalmatlanságnak egyik bizonyítéka az is, hogy egész egyszerűen egyre kevesebben akarnak a Facebooknál dolgozni: a szoftvermérnök állásajánlatok elfogadási aránya 90-ről 50 százalékra esett vissza 2016 vége és 2019 eleje között. Eközben a felsőoktatási intézmények állásajánlatainak elfogadási aránya 85 százalékról 35 százalékra zuhant, később 55 százalékra emelkedett 2017 és 2018 között.