Egy szaúdi reklámban felfújható labdát photoshoppoltak egy nõ helyére
2017.06.06. 09:28
Egy medencét promotáló kép nyugati verzióját úgy alakították át, hogy az megfeleljen az arab állam szigorú követelményeinek. A nőt eltüntették a képről, helyére egy labdát tettek, a fürdőző gyerekeket pedig nyakig felöltöztették.
A SACO kereskedelmi cég Twitter-oldalára tett ki egy posztot, amelyben azt írták, hogy széles választékban kaphatóak náluk medencék, a bejegyzést pedig egy családi képpel illusztrálták – írja az RT.
#https://t.co/YwaR99o792 pic.twitter.com/qL16qJOmJr
— SacoOffers (@Saco_KSA) 2017. június 4.
A képen egy férfi és három gyerek ül a medencében teljesen felöltözve. Az ő arcukat elhomályosították, az eredeti képen szereplő nőt pedig teljesen eltüntették, és a helyére egy felfújható labdát tettek.
Az átalakított reklám végigsöpört az interneten, rengetegen felháborodtak rajta.
Az eredeti kép:
— (@alzayaniAR) 2017. június 4.
Szaúd-Arábiában gyakran eltávolítják a nőket a reklámokból vagy csak a szemüket mutatják azokon. 2012-ben még az IKEA is kiphotoshoppolta a nőket az arab országba szánt katalógusából, amiért a cég számos kritikát kapott. A bútorkereskedelmi hálózat később elnézést kért az eset miatt.
Szaúd-Arábiát áprilisban választották be az ENSZ nőjogi bizottságába annak ellenére, hogy az Arab-félszigeten fekvő országban gyakorlatilag a nők teljes elnyomásáról beszélhetünk. A nők még mindig nem vezethetnek autót és egy férfi gondnoksága alatt állnak, azaz alig vannak jogaik.