Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Brüsszel miatt drágulhatnak az útdíjak

Bokor Gábor

2017.05.30. 19:28

Az Európai Unió legújabb tervezete szerint több tagállamnak is szabályoznia kellene, mekkora összeget ró az úthálózatot igénybe vevõ autósokra.
BRÜSSZEL, 19:28

Az Európai Unió legújabb tervezete szerint több tagállamnak is szabályoznia kellene, mekkora összeget ró az úthálózatot igénybe vevő autósokra.

Ha az Európai Unió keresztülviszi legújabb ötletét, mindannyian elbúcsúzhatunk attól, hogy napidíjas alapon közlekedhetünk az autópályákon. Brüsszel mostani agyszüleménye szerint nemcsak a teherautóknak, hanem a személygépkocsiknak is kilométer alapú útdíjat kellene fizetniük az autópályák használatáért.

Sok országban hasonló módon üzemelnek az autópályák, az olaszországi és horvátországi utak már most is tele vannak fizetőkapukkal, ott kell fizetni a használatukért, ami rendszerint nagyságrendekkel drágább, mint a magyar sztráda. Itthon a legolcsóbb változat a tíz napos e-matrica, mely alig kerül többe háromezer forintnál, azonban ezért az összegért szabadon használhatjuk az utakat az adott időintervallumban. Ugyanekkora összeg a fent említett két országban körülbelül 200 kilométernyi autópálya-használatot ér.

Magyarországon kívül Ausztriának, Csehországnak, Romániának, Szlovákiának, Szlovéniának és Németországnak kell majd 2023 végéig leváltania a napi díjszabású pályahasználati összegeket.

Az EurActiv úgy tudja, hogy Violeta Bulc, az Európai Bizottság képviselője szerdán jelenti be a változtatásról szóló javaslatát, melynek részét képezi az is, hogy az autósoknak használniuk kellene egy eszközt – csakúgy, mint a kamionoknál a toll collect – és azon keresztül egységes díjat kellene fizetni az uniós országokban az autópályahasználatért.

A bizottság célja az, hogy kevesebben használják az autókat és ezzel mérsékeljék a károsanyag-kibocsátást. A bökkenő csak annyi, hogy a gépjárművek a sztrádán fogyasztják a legkevesebb üzemanyagot és ekkor bocsátják ki a legkevesebb káros anyagot.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére