Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

Berlinbõl kitilthatják a szexista reklámokat

Tóth Dalma

2017.06.21. 14:28

Ki akarják tiltani Berlinbõl a szexista reklámokat, miután a német fõváros három kerülete már hasonló lépésre szánta el magát. A reklámipar szereplõi szerint a tiltás szükségtelen, de a helyi politikusok szerint a nõgyûlölõ reklámok hatással vannak a gyerekek szemléletmódjára.
BERLIN, 14:28

Ki akarják tiltani Berlinből a szexista reklámokat, miután a német főváros három kerülete már hasonló lépésre szánta el magát. A reklámipar szereplői szerint a tiltás szükségtelen, de a helyi politikusok szerint a nőgyűlölő reklámok hatással vannak a gyerekek szemléletmódjára.

A berlini kormány azt tervezi, hogy a német fővárosból eltünteti az összes olyan reklámot, ami a nőket lealacsonyítóan ábrázolja. A szociáldemokraták vezette kormány a koalíciókötéskor megígérte a zöldeknek és a baloldalnak, hogy rendezi a kérdést. A szexista reklámokat Berlin egyik kerületében már 2014-ben betiltották, és most két másik kerület tanácsa előtt is ott hever a javaslat – írja a DW.

Az új szabályozásnak köszönhetően az összes állami hirdetőfelületről eltüntetik a szexista hirdetéseket, a nem állami tulajdonú hirdetőhelyeken elhelyezett reklámok tartalmát pedig egy külön erre létrehozott tanács fogja ellenőrizni.

De mi számít szexista, diszkriminatív vagy nőgyűlölő reklámnak?

Az, amikor a nőket fizikailag vagy szellemileg alárendelik, kizsákmányolják. Főleg, ha ez férfiak által történik, továbbá, amikor a reklám a nőket hisztérikusnak, bonyolultnak, rászorulónak, gondoskodónak, a házimunkát élvezőnek, vásárlásfüggőnek, mástól függőnek, csábítónak, szépnek mutatja. Az is szexistának és diszkriminatívnak számít, ha a férfiakat racionálisnak, agresszívnek, a hatalom megszállottjának, műszakilag tehetségesnek, erősnek, önállónak vagy az üzleti világban aktív embernek mutatja be a hirdetés.

Betiltják az olyan erotikus és pornográf tartalmú reklámokat is, amelyek nem kapcsolódnak az adott termékhez, a női testet tárgyiasítják, vagy annak az elérhetőségét és megvásárolhatóságát hirdetik.

Ines Schmidt a Baloldal nőügyekkel kapcsolatos szóvivője reméli, hogy ezek után többé nem láthatunk olyan reklámokat, amikor a nő a nyelvével nyalja le a sörről a habot, miközben rövidnadrágot és kivágott topot visel.

A marketingesek szerint a tiltás szükségtelen és a témát felnagyítják a politikusok.

"Nem értem, hogy ezt a témát most miért vették elő. Még a Baloldal is bevallotta, hogy eddig nem érkezett panasz a reklámok miatt. Ez azért van, a mert professzionális ügynökségek tudják, hogy a szexista motívumok nem működnek, nem lehet velük eladni semmit "– jelentette ki Ralf Nöcker a Német Reklámszövetség szóvivője.

Nöcker szerint a szabályozás nem lesz hatással a piac nagy részére, és nem is érti, hogy miért akarják a témát szabályozni a politikusok. Hozzátette, hogy alapvetően maga az ötlet is sérti a szólásszabadságot, ami mindenkinek alkotmányos joga.

Ines Schmidtnek erre is van válasza: az egész olyan, mint a nemi kvóta.

"Semmi sem változott addig, amíg nem vezettük be a nemi kvótát a cégek vezetőségét illetően. A nőket nem alkalmazták menedzseri pozícióban mindaddig, amíg ezt ráhagytuk a nagy cégekre. Ha mindenkit rákényszerítünk arra, hogy a nőket vezető pozícióba helyezze, akkor érhetünk el változást az emberek fejében" – fogalmazott. A politikus szerint ugyanez a helyzet áll fent a szexista reklámokat illetően.

EZEK IS ÉRDEKELHETNEK

OLVASTAD MÁR?

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
Vissza az oldal tetejére